اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی-134

طلابیان: حضور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به همراه دارد

امام جمعه بابلسر گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات اقتدار نظام را به همراه دارد.

طلابیان: حضور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر،حجت الاسلام علی اکبر طلابیان ‌در همایش نشست روشنگری با موضوع مسائل انتخابات که در سینما شقایق بابلسر برگزار شد با اشاره به بحث انتخابات اظهار داشت: حضور ما در پای صندوق‌های رای سرنوشت آینده ما را رقم می‌زند، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را به عقب می‌راند و دشمنان را به سختی می‌اندازد.

وی با بیان اینکه دشمن با تمام قوای خود به میدان آمده و همه امکانات خود را جمع کرده تا آنچه خواسته آنهاست به وقوع بپیوندد، گفت: این ما هستیم همچنان که در همه صحنه‌های گذشته مردانه و محکم پای انقلابمان ایستادیم. این دوره هم با حضور پرشور خود در انتخابات نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

خطیب جمعه بابلسر، بصیرت و موقعیت‌شناسی را یکی از راه‌های مقابله با توطئه دشمنان برشمرد و افزود: هر انتخاباتی دو مجموعه تهدید و فرصت را به همراه دارد، اگر مردم در انتخابات درست عمل کنند از مجموعه فرصت‌ها می‌توانند استفاده کنند و اگر درست عمل نکنند از مجموعه تهدیدها علیه مردم و انقلاب استفاده می‌شود، در اینجاست که با بصیرت می‌شود تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

طلابیان اضافه کرد: هر انتخاباتی می‌تواند یک مجموعه‌ای از واگرایی سیاسی، همگرایی سیاسی، مجموعه‌ای از میزان چالش‌های امنیتی کشور یا  مجموعه‌ای از میزان قدرت نرم نظام را به نمایش بگذارد، اینها نکات بسیار لطیف و دقیقی است که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: همگرایی سیاسی، استفاده از فرصت‌ها و میزان قدرت نرم نظام را به نمایش گذاشتن مسائلی است که به دست شما دلسوختگان نظام رقم می‌خورد و شما نباید به راحتی از کنار آن بگذرید.

امام جمعه بابلسر خاطرنشان کرد: دشمن یک مجموعه قدرتی و امکاناتی از قبیل امکانات رسانه‌ای گرفته تا امکانات دیگر، همه را بسیج کرده تا این انتخابات ما را تبدیل به واگرایی سیاسی و چالش‌های امنیتی بکند، این ما هستیم که باید تلاش و توجه کنیم و نگذاریم دشمن به این هدف‌های شوم خود برسد.

طلابیان با اشاره به اینکه مردم ما همواره با بصیرت توانستند تمام توطئه‌های دشمن را با شکست مواجه کنند،گفت: یکی از موقعیت‌شناسی خوب و با بصیرت شما مردم ایران، ماجرای 9دی بود که هیچوقت نباید فراموش شود، باید دائما نسل به نسل و سینه به سینه ماجرای 9دی 88نقل شود تا همه بدانند مردم ما چه موقعیت شناسانی هستند.

وی عنوان کرد: دشمن برای انتخابات ما دو هدف را دنبال می‌کند، عدم حضور حداکثری مردم در انتخابات هدف اول دشمن است که تلاش می‌کند مردم دل سرد شوند.

خطیب جمعه بابلسر تصریح کرد: دشمن به دنبال فردی هم فکر با او ، هم ردیف با او یا کسی که خیلی انقلابی نباشد بلکه مصلحت اندیش باشد است، تا بتواند او را به مرور در اختیارش بگیرد و وارد صحنه شود، این دو هدف اول و دوم دشمن است.

طلابیان ادامه داد: ما می‌خواهیم حضور ما حضور حداکثری باشد چون حضور حداکثری اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارد و جمهوری اسلامی را حداقل برای مدت‌ها بیمه می‌کند، ما می‌خواهیم فردی که انتخاب می‌کنیم، فردی باشد که دقیقا در مقابل نقشه‌های استکباری قرار بگیرد، با استکبار و صهیونیست مبارزه کند، انقلاب اسلامی را به پیش ببرد و گفتمان امام و رهبری را آویزه گوش خود قرار دهد، این خواسته مردم ماست.

وی اضافه کرد: دشمن 33 سال برای ما نقشه می‌کشد و ما را خسته می‌کند، اما خودش هنوز خسته نشده است، با اینکه خودش هر روز شکست می‌خورد با این حال دست بر نمی‌دارد و همچنان هر روز با نقشه تازه وارد میدان می‌شود.

خطیب جمعه بابلسر به موضوع کاندیدای ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری یک عده آمدند ثبت نام کردند، اصل 115 قانون اساسی می‌گوید کسانی که برای ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوند باید دارای 10 صفت باشند، شورای نگهبان بر اساس این اصل کاندیدا را انتخاب می‌کند و هیچ نقشی در رد یا تایید صلاحیت افراد ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یک عده افراد بودند که قبل از سال 88 همه وجود را برای انقلاب گذاشتند، اما در سال 88 و فتنه 88 دست رهبری را نگرفتند.

 وی در ادامه به عملکرد ریاست جمهور حاضر اشاره و تصریح کرد: آیا این درست است کسانی را  با پول بیت المال ببرید، برای مردم دست تکان بدهید ،در حالی که گرانی در کشور  بیداد کند و دشمن بر ما زبانش دراز شود، آن روزی که این نظام را به دست می‌گرفتید، ارزش پول ملی کشور ما چقدر بوده است و امروز که می‌خواهید بروید ارزش پول ما  چقدر است،

خطیب جمعه بابلسر اضافه کرد: چرا کشور را رها کردید، با اینکه وعده تا روز آخر را دادید، امانت را باید درست ادا کنید نشستن در خانه، 11 روز خانه‌نشینی، اینها ادای امانت نیست، اگر ولایت فقیه را قبول داریم باید ادای امانت کنیم.

 طلابیان افزود: آن روزی که جنازه شهدای گرانقدر را بر روی دستان خود حمل می‌کردیم، می‌گفتیم برادر شهیدم راهت ادامه دارد، آن روز ما فریاد می‌زدیم، تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد، حال کشوری که فقیر باشد، کشوری که ارزش پول ملی‌شان افتاده باشد، کشوری که گرانی بیداد کند در حالیکه می‌شود جلویش را گرفت این کشور می‌تواند نظام انقلابی خود را به دست آقا امام زمان برساند.

امام جمعه بابلسر متذکر شد: اختلاف بین مجلس و دولت، اطاعت نکردن قوانین مصوب مجلس و شورای نگهبان باعث ویرانی کشور می‌شود، بله آبادانی‌هایی هم شد، اما به  اقتصاد ما ضربه سختی وارد شده است.

وی اضافه کرد: به خاطر این مشکلات بوده است که مقام معظم رهبری با درایت و بصیرت خود امسال را سال حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند تا با یک حرکت جهادی اقتصادمان را پایین آوریم.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول