اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد

صدور پیام انقلاب با استفاده از ابزار هنر و شعر

یکی از مراجع تقلید در گفت: : باید پیام انقلابمان را به سراسر جهان صادر کنیم و در این عرصه استفاده از زبان شعر تاثیر بسزایی خواهد داشت و شاعران انقلابی باید وارد میدان شوند.

صدور پیام انقلاب با استفاده از ابزار هنر و شعر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم و جمعی از شاعران آیینی کشور با بیان اینکه شعر و ادبیات اهمیت و جایگاه فراوانی در فرهنگ یک کشور دارند اظهار کرد: در اسلام و قرآن هم توجه و تاکید زیادی به شعر خوب و صحیح شده است.

وی افزود: فطرت انسان بر زیبایی دوستی است و از آنجا که شعر، ادبیات و هنر هم زیبا هستند مورد پسند واقع می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شاعری و مداحی برای اهل بیت(ع) افتخاری بزرگ محسوب می‌شود عنوان داشت: این مسئله برکات فراوانی برای انسان دارد و باید قدر آن را به خوبی دانست.

وی ادامه داد: احیای فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) اقدامی بسیار ارزنده است و پس از پیروزی انقلاب شاعران توانمند و جوانی تربیت شدند که این مهم را بر عهده گرفتند و توانستند با هنر خود از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنند و از این پس هم باید در مسیر اهداف و ارزش‌های انقلابی و تقویت ارکان این نظام گام بردارند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات استاد مجاهدی را مورد توجه قرار داد و افزود: آشنایی من با این شاعر آیینی به سال‌ها قبل بر می‌گردد؛ پدر استاد مجاهدی فقیهی بزرگ در قم بود و من در کلاس درس او شرکت می‌کردم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه با زبان و قلم مجاهدی آشناست و کتاب‌های او را مطالعه کرده است گفت: چنین افرادی باید الگو و نمونه جوانانی باشند که در مسیر شعر و ادبیات وارد شده‌اند.

وی انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای بزرگ در تاریخ معاصر جهان دانست و اظهار کرد: مستکبران داخلی و خارجی تمام ایران را در قبضه قدرت خود داشتند و از طریق اقدامات ضد فرهنگی سعی می‌کردند دین و آیین مردم را از آنها بگیرند ولی امام خمینی(ره) نهضتی را پایه‌ریزی کرد که رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون ساخت.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: امام راحل در این مسیر تنها بود و فقط به یاری الهی امید داشت و به اهل بیت(ع) توسل می‌جست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید پیام انقلابمان را به سراسر جهان صادر کنیم و در این عرصه استفاده از زبان شعر تاثیر بسزایی خواهد داشت و شاعران انقلابی باید وارد میدان شوند.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول