اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان:

ناکافی بودن بودجه‌ تحقیقاتی چالش اصلی حوزه پژوهش است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای قانون اختصاص نیم تا سه درصد از اعتبارات به بحث پژوهش هستند اما این اعتبارات نیز تکافوی اعتبارات در پروژه‌های تحقیقاتی را نمی‌کند.

ناکافی بودن بودجه‌ تحقیقاتی چالش اصلی حوزه پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به نقش پژوهش در توسعه هر استان اظهار کرد: نقش پژوهش در برنامه پنجم توسعه نیز مدنظر قرار گرفته که باید در هر جامعه‌ای به این عنصر مهم نیز توجه صورت گیرد.

وی با اشاره به عملکرد اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش همدان خاطرنشان کرد: نیازسنجی طرح‌های پژوهشی در چارچوب نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان، برگزاری کمیته نظرسنجی با حضور افراد مجرب و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی دفتر بنیاد نخبگان در استان و ... از دیگر عملکرد این حوزه به شمار می‌رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های پژوهشی در کمیته نیازسنجی سال 91 یادآور شد: در سال 91 از 150 طرح دریافتی، 147 در کمیته نیازسنجی مطرح که در نهایت 68 طرح در این کمیته تأئید شد.

وی به برخی از چالش‌های عمده پژوهش در استان اشاره کرد و گفت: نهادینه نشدن پژوهش در جامعه، عدم امکان تحقق اهداف مندرج در برنامه‌ها به سبب عدم تعامل مؤثر در بین برخی از دستگاه‌های اجرایی، ناکافی بودن تخصیص بودجه‌های پژوهشی در برخی از دستگاه‌های اجرایی و نبود سند راهبردی پژوهش و فناوری در استان در چارچوب اهداف و راهبردهای برنامه پنجم توسعه استان از جمله این چالش‌ها است.

مطهری‌مؤید در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای قانون اختصاص نیم تا سه درصد از اعتبارات به بحث پژوهش هستند اما باز این اعتبارات نیز تکافوی منابع اعتبارات در پروژه‌های تحقیقاتی را نمی‌کند.

انتهای پیام/89003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول