اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند:

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به جای پژوهش بیشتر مشق علمی داشته‌اند‌

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: در نظرسنجی به دست آمده مشخص شده ما در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیشتر مشق علمی داشته‌ایم و در واقع نتوانسته‌ایم جایگاه علم و پژوهش را به صورت نهادینه در جامعه پایه‌گذاری کنیم.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به جای پژوهش بیشتر مشق علمی داشته‌اند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدحسن هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اظهار کرد: در یک نگاه کلی و واقع‌گرایانه آموزش عالی در رابطه با سند توسعه علمی کشور و چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران، تکالیفی برای نهاد‌های دانشگاهی گذاشته شده که ما در این سند باید در جایگاه نخست علمی و فرهنگی منطقه قرار بگیریم.

وی افزود: برای تحقق سند توسعه علمی ایران 1404 گرچه در سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در ارائه مقاله‌های علمی، تحقیقات و پژوهشی در مجامع بین‌المللی بوده‌ایم، اما سوال اینجاست که چرا این رشد علمی در جامعه خودش را نشان نداده و نمود پیدا نکرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اذعان کرد: در نظرسنجی به دست آمده مشخص شده ما در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیشتر مشق علمی داشته‌ایم و در واقع نتوانسته‌ایم جایگاه علم و پژوهش را به صورت نهادینه در جامعه پایه‌گذاری کنیم.

هاشمی با اشاره به توسعه کمی دانشگاه‌ها تصریح کرد: در راستای تحقق سند توسعه علمی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز باید در بخش نرم‌افزاری و پژوهشی، با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود خودش را از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برساند.

دبیر منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تغییرات در حیطه مسئولیتی دانشگاه‌ها امر طبیعی است، گفت: در سه دهه گذشته رسالت دانشگاه‌ها بر دو محور علم برای آموزش و علم برای توسعه بوده است اما در حال حاضر بایستی با توجه به نیاز فعلی کشور نگرش جدیدی در سیاست‌گذاری و علم‌اندوزی جامعه دانشگاهی صورت پذیرد.

مهدی یعقوبی افزود: دانشگاه‌های آزاد اسلامی باید با رویکردی جدید در راستای توسعه علم برای توسعه ثروت و ایجاد منابع مالی تدابیری بیندیشند که زمینه‌ساز تولید علم برای توسعه کارآفرینی در دانشجویان ایجاد شود و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بتوانند توانایی انجام کار را داشته باشند.

معاون توسعه نیروی انسانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم در ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مدیریت موفق و سازنده روسای قبلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سبب شده است این دانشگاه در سه دهه گذشته از مرحله سرمایه‌گذاری زیرساختی عبور کرده و به مرحله توسعه علم و مرزهای دانش برسد.

محمدرضا گلرو افزود: حوزه ادارات استان از ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه پژوهش‌های علمی کاربردی کمتر استفاده کرده‌اند که باید همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌مندی از طرح‌های دانشگاهی بسیج شوند.

وی به پتانسیل‌های استان اشاره کرد و افزود: غفلت از ظرفیت‌های موجود ظلم محسوب شده و از جنس اصراف است و همه ما باید دست به دست هم داده و در سند توسعه علمی چشم‌انداز 1404 نقش ارزنده‌ای ایفا کنیم.

انتهای پیام/69014/ش‌30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول