اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی عنوان کرد

تولید مایعات نفتی از پلاستیک‌های پسماند در پژوهشگاه مواد و انرژی

دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی گفت:‌ مایعات نفتی با ارزش مشابه سوخت‌های هیدروکربنی از پلاستیک‌های پسماند در پژوهشگاه مواد و انرژی تولید شد.

تولید مایعات نفتی از پلاستیک‌های پسماند در پژوهشگاه مواد و انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، مصطفی رضوانی‌پور دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه مواد و انرژی و مجری این طرح با بیان این خبر گفت: همزمان با افزایش جمعیت، میزان استفاده از پلاستیک‌ها و در نتیجه تولید ضایعات پلاستیکی به طور چشمگیری در حال افزایش است و از طرفی روش‌های مرسوم دفع ضایعات پلاستیکی مانند سوزاندن پلاستیک‌ها در زباله سوزها، دفن آن‌ها در زمین و یا رها کردن آن‌ها در طبیعت به دلیل مشکلات زیست محیطی و هزینه‌های بالای آن‌ها روش مؤثری برای حل مشکلات ناشی از این ضایعات نیست.

وی ادامه داد: در این روش به منظور بازیافت شیمیایی ضایعات پلاستیکی و همچنین برای انجام بهتر واکنش و کنترل محصولات حاصل از واکنش پیرولیز از کاتالیست‌های اکسیدی مانند آلومینا، سیلیکا، گل قرمز و ... استفاده شد.

رضوانی‌پور تصریح کرد: در این روش آزمایش‌ها با استفاده از طراحی مناسب راکتور مورد نیاز از جنس فولاد زنگ نزن و بدون همزن به حجم 6,28 لیتر در شرایط نیمه پیوسته انجام شد که در تمام آزمایش‌ها حدود 95 درصد از مواد اولیه ضایعاتی پلاستیکی به مایعات هیدروکربنی تبدیل شدند که نتایج حاصل از آنالیز محصولات به دست آمده از واکنش پیرولیز نشان داد خواصی مشابه سوخت‌های مرسوم نظیر بنزین، دیزل و نفت سفید داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولات گازی و مایع به دست آمده می‌توانند به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی و یا به عنوان مواد شیمیایی با ارزش در واحدهای صنعتی پایین دستی مختلف استفاده شوند.

انتهای پیام/2302/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول