اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

اجرای پروژه فاضلاب در 110 روستای کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از اجرای پروژه فاضلاب برای نخستین بار در 110 روستای کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اجرای پروژه فاضلاب در 110 روستای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مهدی ثمره هاشمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بخشی از پروژه فاضلاب شهر نیاسر کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور با تخصیص 200 میلیون یورو توسط بانک توسعه اسلامی به شرکت آبفای ایران، پروژه فاضلاب در 110 روستای کشور اجرا می‌شود.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه آبفای کشور و بانک توسعه اسلامی برای اجرای پروژه فاضلاب در شش شهر استان فارس خبر داد و افزود: بانک توسعه اسلامی برای اجرای پروژه فاضلاب در شش شهر استان فارس بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شرکت آبفای کشور قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، همکاری‌ دو جانبه این شرکت و بانک توسعه اسلامی را برای اختصاص تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در کشور مؤثر قلمداد و عنوان کرد: در دو مرحله دیدار شرکت آبفا با نمایندگان بانک توسعه اسلامی که سه روز قبل و روز گذشته انجام شد نمایندگان ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های آبفای ایران، عملکرد جمهوری اسلامی را در اجرای پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب موفقیت‌آمیز خواندند.

ثمره هاشمی یادآور شد: نمایندگان بانک توسعه اسلامی، تجربیات جمهوری اسلامی را در صنعت آب و فاضلاب و پیشرفت‌های چشمگیر مهندسان، کارشناسان و متخصصان ایرانی در این صنعت را موفقیت‌آمیز اعلام کردند و خواستار انتقال تجربیات جمهوری اسلامی به سایر کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در صنعت آب و فاضلاب باعث شده است تا ایران در بین 55 کشور عضو بانک توسعه اسلامی رتبه نخست را در صنعت آب و فاضلاب به خود اختصاص دهد.

مشاور وزیر نیرو، توانمندی مهندسان، کارشناسان و متخصصان ایرانی در صنعت آب و فاضلاب را موجب اعتماد بانک توسعه اسلامی به ایران دانست و افزود: بر اساس این اعتماد، تفاهم‌نامه همکاری بانک توسعه اسلامی و شرکت آبفای ایران به ارزش یک و نیم میلیارد یورو، برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب به ویژه طرح‌های فاضلاب، با باز پرداخت سه ساله امضا شده است.

وی همچنین تأمین منابع مالی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در کشور با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از وام بانک‌های توسعه‌ای را یکی از مهمترین اقدامات شرکت آبفای کشور طی چند سال گذشته ذکر و بر لزوم استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تسریع در اجرای طرح‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/2406/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول