اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خواستار شد

مهلت دو هفته‌ای به مناطق نفت‌خیز/ جلوگیری از ورود فاضلاب لشکر 92 دزفول به دز

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: آبفا یک مهلت دو هفته‌ای به مناطق نفت خیز بدهد تا برای اتصال لوله فاضلاب این خانه‌ها به فاضلاب شهری اقدامات لازم را انجام دهد تا از ورود فاضلاب به کارون جلوگیری شود.

مهلت دو هفته‌ای به مناطق نفت‌خیز/ جلوگیری از ورود فاضلاب لشکر 92 دزفول به دز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید کریم حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت استان که در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: قبح و زشتی استفاده از قلیان در مکان‌های عمومی از بین رفته است و در رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و پارک‌ها عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از قلیان به تفریح و تفنن تبدیل شده است و حتی شاهد هستیم دختران جوان در مکان‌های عمومی قلیان استعمال می‌کنند و آن را نوعی پرستیژ اجتماعی قلمداد می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه اکنون در جامعه نسبت به استعمال سیگار و مواد مخدر نوعی تنفر به وجود آمده است و مردم استفاده کننده آن را منع می‌کنند اذعان داشت: در زمینه استفاده از قلیان نیز باید نوعی فرهنگ سازی صورت گیرد و اقدامات بازدارنده تاکنون تاثیر زیادی نداشته است.

وی افزود: با تصویب یک بخشنامه و معدوم کردن قلیا‌ن‌ها از سطح شهر کاری از پیش نمی‌رود بلکه باید اقداماتی در خصوص فرهنگ غلط استفاده از قلیان در جامعه به وجود آید و به گونه‌ای عمل شود تا از نظر بهداشتی نوعی انزجار استفاده از قلیان به وجود آید.

حسینی گفت: باید راهکاری در زمینه این مشکل ارائه شود و یک برنامه جامع برای حل آن داشته باشیم.

وی همچنین بر جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون تاکید کرد و بیان داشت: فاضلاب منطقه مسکونی نیوساید اهواز به رودخانه کارون می‌ریزد، برای حل این مسئله آبفا یک مهلت دو هفته‌ای به مناطق نفت خیز جنوب بدهد تا برای اتصال لوله فاضلاب این خانه‌ها به فاضلاب شهری اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در صورتی که در این مدت کاری از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب صورت نگیرد آبفا می‌تواند از 25 خرداد در جهت جلوگیری از ورود فاضلاب این منطقه به رودخانه کارون اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در خصوص بازرسی معاونت غذا و دارو از صنایع غذایی تصریح کرد: جلساتی در این زمینه با حضور مراجع قضایی تشکیل و مشکلات موجود در این حوزه به طور جدی از این طریق پیگیری شود.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول