اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری مجتمع فولاد مبارکه صورت می‌گیرد

اجرای شبکه‌های فاضلاب شهر‌های محدوده فولادمبارکه طی 3 سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: این شرکت با استفاده از سرمایه‌گذاری مجتمع فولاد مبارکه شبکه‌های فاضلاب شهر‌های مبارکه، کرکوند، زرین‌شهر، زاینده‌رود و ورنامخواست را در یک بازه زمانی دو تا سه ساله اجرا کند.

اجرای شبکه‌های فاضلاب شهر‌های محدوده فولادمبارکه طی 3 سال

هاشم امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این شرکت قراردادی را با عنوان مبادله رسمی بزرگ‌ترین قرارداد غیر‌متقابل تشکیل تأسیسات شهر‌های مبارکه، کرکوند، زرین‌شهر، زاینده‌رود و ورنامخواست با مجتمع فولاد مبارکه به عنوان سرمایه‌گذار منعقد کرده است، اظهار کرد: این قرارداد روز گذشته منعقد شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 200 میلیارد ریال به عنوان سرمایه اولیه برای انعقاد و اجرای این قرارداد بوده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که برای اجرای دو تا سه ساله کل این قرارداد حدود 200 میلیارد تومان هزینه شود و منابع مالی و تمام سرمایه‌های مورد نیاز برای اجرای این قرارداد از سوی مجتمع فولاد مبارکه تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به هدف از انعقاد و اجرای این قرارداد تصریح کرد: طی سال‌های گذشته شرایط خشکسالی بر استان حاکم شده و ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود نیز به میزان بسیاری کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه فولاد یکی از صنایعی است که نیاز مبرم و حیاتی به آب دارد، ادامه داد: با توجه به این موضوع مقرر شد که قراردادی بین شرکت آب و فاضلاب استان و مجتمع فولاد مبارکه منعقد شود و این شرکت با استفاده از سرمایه‌گذاری مجتمع فولاد مبارکه شبکه‌های فاضلاب شهر‌های مبارکه، کرکوند، زرین‌شهر، زاینده‌رود و ورنامخواست اجرا کند.

امینی با بیان اینکه همچنین این شرکت در یک بازه زمانی 30 تا 35 ساله پساب ناشی از اجرای شبکه‌های فاضلاب این شهر‌ها را در اختیار صنعت فولاد قرار بدهد، تاکید کرد: این موضوع سبب رفع مشکلات ناشی از فاضلابی که به رودخانه زاینده‌رود وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد نیز به یک آب مستمر برای فعالیت‌های تولیدی خود دست پیدا می‌کند، افزود: اجرای پروژه‌های شبکه‌های فاضلاب شهر‌ها در صورت برخورداری از بودجه‌های دولتی زمان‌بر است، اما در حال حاضر با تأمین منابع مالی این پروژه از سوی مجتمع فولادمبارکه کل شبکه‌های فاضلاب این شهر‌ها در یک بازه زمانی دو یا سه ساله اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مدیریت منابع آبی در بخش‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت و باز‌چرخانی آب باید به عنوان سیاست‌های اصلی مدیریت آب استان باشد.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول