اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال/

قرارداد بیع متقابل احداث و بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب شهر بافق امضا شد

با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، قرارداد بیع متقابل احداث و بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب شهر بافق امضا شد.

قرارداد بیع متقابل احداث و بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب شهر بافق امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، مبادله رسمی قرارداد بیع متقابل احداث و بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب شهر بافق با سرمایه‌گذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق و سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان یزد در محل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در این جلسه با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و فشارهای ناشی از کم آبی به ویژه در استان‌های کم آب کشور اظهار داشت: باید مدیریت صحیح و جامع بر منابع آب اعمال و از آب‌های خاکستری، آب دریا و پساب حاصل از تصفیه فاضلاب برای مهیا کردن آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی استفاده شود.

سیدمهدی ثمره هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 200 میلیارد ریال قرارداد بیع متقابل در بخش آب و فاضلاب آماده امضا است، گفت: در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال قرارداد بیع متقابل در کشور منعقد شد که همه این میزان در بخش آب و فاضلاب بوده است و امسال نیز به 30 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فاضلاب و پساب حاصله یک منبع پایدار است، عنوان کرد: می‌توان از بازچرخانی آب در بخش صنعت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: قرارداد بیع متقابل شهر بافق سومین قراردادی است که در سطح استان یزد بسته می‌شود.

علی اسلامی گفت: نخستین قرارداد بیع متقابل در کشور برای شهر اردکان در سال گذشته بسته شد و هم‌اکنون در حال اجراست و دومین قرارداد نیز برای شهر مهریز بسته شده ‌است.  

وی گفت: آب در یزد حکم کیمیا را دارد و امیدواریم با تنظیم این‌گونه قراردادها و اجرای آن، حداکثر استفاده از پساب را در بخش صنعت داشته باشیم.

اسلامی گفت: در امر آبرسانی نیز شرکت سنگ آهن بافق با اجرای خط انتقال آب به بافق و ساخت 18 هزار مترمکعب مخزن ذخیره، خدمات ارزشمندی را به این شهر ارائه کرده است.

پروژه فاضلاب شهر بافق قرار است در مدت سه سال به بهره‌برداری رسیده و شرکت سرمایه‌گذار بر اساس ماده 214 قانون برنامه پنجم توسعه و بر طبق قرارداد فوق 35 سال از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب استفاده کند.

انتهای پیام/2464/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول