اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثمره هاشمی:

منابع دولتی جوابگوی پروژه‌های آب و فاضلاب نیست

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حضور بخش خصوصی در این عرصه را اقدامی جهادی خواند و گفت: منابع و بودجه‌های دولتی جوابگوی پروژه‌های آب و فاضلاب کشور نیست.

منابع دولتی جوابگوی پروژه‌های آب و فاضلاب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مهدی ثمره هاشمی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخشی از پروژه فاضلاب نیاسر کاشان، با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب کشور به دلیل محدودیت‌های بودجه‌های دولتی برای پیشبرد طرح‌ها و پروژ‌های این عرصه اظهار داشت: شاهد هستیم پروژه‌ای که 20 سال از زمان افتتاح آن گذشته هنوز تکمیل نشده و باید زمان زیادی را برای بهره‌برداری نهایی منتظر بماند.

وی از پروژه فاضلاب نیاسر به عنوان نمونه‌ای از حضور مثبت بخش خصوصی در عرصه آب و فاضلاب کشور نام برد و خاطرنشان کرد: طبق توافق انجام شده این طرح 12 کیلومتری با بودجه‌ای حدود 33 میلیارد ریال باید ظرف مدت یک سال به بهره‌برداری برسد که تاکنون بخشی از آن نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سپس به ضرورت‌های اجرای پروژه فاضلاب نیاسر کاشان اشاره و عنوان کرد: این طرح علاوه بر تکمیل شدن در زمان‌بندی تعیین شده باید طبق اصول فنی و کارشناسی دقیق و با نظارت مستمر آبفای کاشان اجرا شود تا حداقل 50 سال دوام داشته باشد.

ثمره هاشمی همچنین با تأکید بر کاهش هزینه‌های اجرای پروژه بیان داشت: استفاده از روش‌های ارزان‌تر اما کارآمد و شیوه‌هایی که در مسکن مهر برخی مناطق استفاده شده می‌تواند در کاهش هزینه‌های اجرای این پروژه مؤثر باشد.

وی در ادامه اختصاص وام بانک توسعه اسلامی به پروژه فاضلاب کاشان را امتیازی مهم برای این منطقه دانست و گفت: تعلق گرفتن این وام به کاشان در شرایطی که از میان تمام شهرهای کشور تنها چهار یا پنج شهر امکان استفاده از این تسهیلات را پیدا کرده‌اند می‌تواند برای این شهرستان حائز اهمیت باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش بحث بازجرخانی آب و استفاده از پس‌آب‌های فاضلاب در جهان اذعان داشت: با وجود آن که در این عرصه دچار عقب‌افتادگی‌هایی هستیم اما در چند سال اخیر گام‌های مهمی در توسعه شبکه فاضلاب برداشته شده است.

وی همچنین به ذکر دلایل اهمیت استفاده مجدد از پس‌آب‌های فاضلاب‌ پرداخت و گفت: گسترش شبکه فاضلاب کشور علاوه بر تأمین سلامت و بهداشت و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست می‌تواند امکان بهره‌برداری مجدد از آب پس‌آب‌ها به عنوان منابع  آبی جدید در صنعت و کشاورزی را فراهم کند.

انتهای پیام/2406/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول