اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی کشور:

شناخت اندیشه‌های تابناک امام چراغ راه آیندگان است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی کشور بر لزوم معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به نسل جوان تأکید کرد و گفت: شناخت اندیشه‌های تابناک امام خمینی (ره) چراغ راه تمامی نسل‌ها و آیندگان است.

شناخت اندیشه‌های تابناک امام چراغ راه آیندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی فیض در همایش یک‌روزه اندیشه‌های روح‌الله در اراک اظهار داشت: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین شخصیت قرن معاصر است که معرفی این شخصیت به نسل جوان جامعه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: اندیشه‌های امام خمینی (ره) تحولات بنیادی و عظیمی را در جهان اسلام به‌وجود آورد و امروز به خوبی می‌توان اثربخشی این اندیشه‌ها را در جای جای جهان به نظاره نشست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی کشور با بیان اینکه آشنایی جوانان ایران اسلامی با افکار و اندیشه‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) از ضروریات جامعه امروز است، ادامه داد: امام خمینی (ره) باعث عزت و سرافرازی ملت غیور ایران اسلامی و تحولی عظیم در جهان شد بنابراین وظیفه همه مسئولان و مردم تداوم حرکت انقلابی و تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای نسل جوان است.

فیض ادامه داد: امام خمینی (ره) درست در زمانی که ایران تحت فشار و ظلم شدید رژیم شاهنشاهی بود، توانست با بیداری و آگاهی ‌بخشی به مردم، ملت را از ظلم و ستم شاهنشاهی نجات دهد.

وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، کشور به توفیقات بسیاری در عرصه‌های مختلف دست یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی کشور خاطرنشان کرد: قطعاً تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای جوانان موجب پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی نیز گفت: امام خمینی (ره) شخصیت بزرگی است که با توکل به خدا توانست به عمر ننگین حکومت طاغوت پایان داده و مردم مظلوم ایران را از زیر یوغ ستم‌شاهی رهایی بخشد.

رضا پورایمانی افزود: امام خمینی (ره) احیا کننده اسلام و ارزش‌های دین اسلام بود و جهان بشریت امروز به شدت نیازمند اندیشه‌های امام راحل هستند.

وی تصریح کرد: بدون شک امروز گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و تبیین و ترویج اندیشه‌های ایشان یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی در ادامه با اشاره به قیام 15 خرداد سال 42 گفت: قیام 15 خرداد مبدأ و منشا انقلاب اسلامی بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان عاشورا یاد کرد.

پورایمانی ادامه داد: قیام 15 خرداد روز پیروزی خون بر شمشیر بود و در این روز هیمنه پوشالی نظام ستمشاهی شکسته شد.

گفتنی است، همایش سراسری اندیشه‌های روح‌الله صبح امروز با حضور دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی استان‌های مختلف کشور در اراک آغاز شد.

این همایش با محوریت مسابقه اینترنتی وصیتنامه امام خمینی (ره)، مقاله‌نویسی، اندیشه امام و حماسه سیاسی، اندیشه امام و تعلیم و تربیت اسلامی و اندیشه امام و اسلامی کردن دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

همایش سراسری اندیشه‌های روح‌الله با هدف شناخت بیشتر جامعه با اندیشه‌های تابناک امام خمینی (ره) و معرفی بیشتر آن حضرت به نسل جوان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه اینترنتی وصیتنامه امام راحل در سطح یک‌هزار و 200 واحد دانشگاهی و هفت هزار واحد علمی ـ کاربردی، برگزاری نمایشگاه تألیفات و آثار امام خمینی (ره)، بازدید از بیت قدیمی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ... از بخش‌های جنبی این همایش یک‌روزه است.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول