اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس ستاد انتخابات گیلان:

صلاحیت 14 هزار و 292 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی گیلان تایید شد

جانشین رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: صلاحیت 15 هزار و 292 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی گیلان بررسی شد که تنها صلاحیت ‌هزار نفر از داوطلبان عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت‌های شهرستانی گیلان احراز نشد.

صلاحیت 14 هزار و 292 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی گیلان تایید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کبری مهرورز امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی قوانین و حدود تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرکز آموزش و پژوهش استانداری، نقش رسانه‌ها در آگاهی و بصیرت‌افزایی مردم در انتخاب اصلح را مهم دانست.

*نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به فرهنگ رقابتی انتخابات حساس باشند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید اخلاق پذیرش پیروزی و شکست را در جامعه نهادینه کنند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات گیلان نقش رسانه‌ها در خلق حماسه سیاسی و ایجاد شور و نشاط انتخابات برای جلب مشارکت عمومی را مهم خواند.

وی نهادینه شدن قانون‌مندی و قانونگرایی در فضای سیاسی کشور و مردم توسط رسانه‌ها را مورد تأکید قرار داد. 

مهرورز، وظایف رسانه‌ها را بصیرت‌افزایی دانست و افزود: رسانه‌ها باید دشمن‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که از نظر روند کار اجرایی متفاوت هستند، توجه لازم داشته باشند.

به گفته وی، رسانه‌ها باید اعتماد مردم را نسبت به نامزدها جلب کنند تا زمینه مشارکت حداکثری در 24 خرداد برای خلق حماسه سیاسی فراهم شود.

*فعالیت 35 هزار عوامل اجرا کننده انتخابات گیلان

این مسئول، به برگزاری انتخابات در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: 35 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت، برگزاری انتخابات را در گیلان به‌عهده دارند.

وی با بیان اینکه 16 هزار و 55 نفر برای عضویت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: پس از انصراف برخی از نامزدها، تعداد داوطلبان به 15 هزار و 606 نفر کاهش یافت.

مهرورز، تعداد انصراف دهندگان را 314 نفر پس از ثبت‌نام عنوان کرد و متذکر شد: اکنون 15 هزار و 292 نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی گیلان از نظر صلاحیت توسط هیئت‌های اجرایی استان بررسی شدند.

*صلاحیت یک‌هزار داوطلب انتخابات شوراهای گیلان احراز نشد

وی با اشاره به اینکه در این بررسی‌ها 6.6 درصد رد صلاحیت و بقیه تایید صلاحیت شدند، یادآور شد: صلاحیت یک‌هزار نفر از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در هیئت‌های شهرستانی استان احراز نشد.

جانشین رئیس ستاد انتخابات گیلان آغاز تبلیغات داوطلبان تأیید صلاحیت شده در شوراهای اسلامی شهر و روستا گیلان را از 16 خرداد ذکر کرد و افزود: تبلیغات تا ساعت هشت صبح روز 23 خرداد ادامه دارد.

*پیش‌بینی 2800 صندوق اخذ رأی ریاست جمهوری در گیلان

به گفته وی، تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوم خرداد آغاز و تا ساعت هشت صبح روز 23 خرداد ماه ادامه دارد.

مهرورز از پیش‌بینی دو هزار و 888 صندوق اخذ رأی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان خبر داد.

انتهای پیام/2300/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول