اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس عنوان کرد

تامین 70 درصد نیازمندی‌های منطقه ویژه خلیج فارس با روش بومی‌سازی

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: برای تامین قطعات و تجهیزات کمیته‌ای تشکیل شد که رسالتش شناخت توانمندی درون کشور بود و در این مدت کوتاه توانستیم 70 درصد از نیازمندی‌ها را با روش بومی‌سازی به تولید برسانیم.

تامین 70 درصد نیازمندی‌های منطقه ویژه خلیج فارس با روش بومی‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی  معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پیش از ظهر امروز در رأس هیئتی متشکل از معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت این شرکت بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی معاونین و مدیران سازمان ایمیدرو، مدیرعامل منطقه، مدیران عامل شرکت‌های مستقر صورت پذیرفت، مسعود هندیان مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس امکانات و زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور را کم نظیر عنوان کرد و گفت: این منطقه جذابیت بسیاری برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم اورده است و هم اکنون در میان مناطق شانزده گانه موجود در کشور جزو سه منطقه ویژه برتر به گواه آمار و موقیعت‌های اخیر ارزیابی شده است.

وی افزود: بیش از 5.5 میلیارد دلار در بخش‌های تولید فولاد، آلومینیوم، آند، روی، استحصال آب از طریق دریا و ایجاد زیر ساخت‌ها سرمایه‌گذاری شده است، که سبب ساز حضور 23 شرکت فعال در امر تولید و ارائه خدمات شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ادامه داد: این موفقیت در باب تولید شغل به نحو قابل قبولی تا کنون اهداف ترسیم شده را رصد و رهبری کرده است.

هندیان بیان داشت: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای مختلف مشغول هستند که با حرکت به سوی توسعه و متناسب با نیاز پروژه‌های جدید سهم اشتغال را مطابق اهداف بلند مدت محقق خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در باب تامین قطعات و تجهیزات کمیته‌ای تشکیل شده که رسالتش شناخت توانمندی درون کشور بود و خوشبختانه در این مدت کوتاه توانسته‌ایم 70 درصد از نیازمندی‌ها را با روش بومی‌سازی به تولید برسانیم و در چرخه صنایع منطقه مورد بهره‌برداری قرار دهیم و مقرر شده با تقویت این کمیته و حمایت از صنعتگران داخلی در یک بازده زمانی مناسب به تولید تمام قطعات دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول