اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

ایران برای رهبری در جهان نیاز به مرجعیت علمی دارد/ تشکیل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران برای رهبری در جهان نیاز به مرجع شدن در حوزه علمی دارد گفت: اتحادیه جهانی اساتید مسلمان با عضویت 50 استاد برجسته از جهان اسلام بعد از انتخابات اعلام موجودیت می‌کند.

ایران برای رهبری در جهان نیاز به مرجعیت علمی دارد/ تشکیل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سهراب صلاحی در همایش انتخابات 92 ، فرصت‌ها و چالش‌ها در همدان با بیان اینکه برای اینکه بدانیم ایران بعد از انقلاب در تقابل با امریکا ضرر کرده و یا سود برده اظهار داشت: برای این منظور باید ایران را با یک کشور هم‌سنگ مقایسه کرد که در جهان اسلام مصر هم سنگ ایران است.

وی ادامه داد: مصر از نظر جمعیت 83 میلیون نفر است که ایران چند میلیون کمتر از آنها جمعیت دارد و از بعد تاریخی و تمدن‌سازی قدمت مصر از ما بیشتر است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: مصر از نظر میزان علاقه به اسلام کمتر از ایران نیست و تنها کشور در جهان اسلام است که در مواجه با اسلام و پذیرش آن زبان ملی خود را به عربی تغییر داد و در اثرگذاری در تاریخ میانه اسلام با تشکیل امپراتوری فاطمی کمتر از ما نیستند.

وی اضافه کرد: مصریان در انقلابی‌گری از ما جلوتر هستند و ایرانیان در جنبش مشروطه و ملی شدن نفت افکار روز را از مصر وارد می‌کردند و در حرکت ملی شدن نفت مرکز الهام‌آموز حرکت ناسیونالیستی عربی جمال عبدالناصر بود. 

*تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران سودی نداشته است

صلاحی در ادامه با اشاره به اینکه اعراب می‌گویند آنچه که مصر می‌نویسد دیگران می‌خوانند ابراز داشت: مصر از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده که بر سر راه سه قاره افریقا، اروپا و آسیا قرار دارد و بر کانال سوئز مسلط است.

وی افزود: ایران 35 سال پیش انقلاب کرد و رژیم شاه که یکی از بال‌های اساسی امریکا در منطقه است را قطع کرد و در سال 58 مصر سابقه انقلابی‌گری خود را کنار گذاشت و با ورود به معاهده کمپ دیوید به یکی از دست‌های امریکا بدل شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با بیان اینکه امریکا در طول این 35 سال عمر انقلاب اسلامی به روش‌های تجزیه، جنگ، تحریم و ترور سعی در متوقف کردن ما داشت، ابراز داشت: امروز ایران برای وارد کردن پول نفت خود که فروخته مشکل دارد و ما در طول این مدت یک روز هم با امریکا رابطه ملایم نداشتیم.

وی ابراز داشت: مصر در این مدت به عنوان دومین کشور کمک‌گیرنده از امریکا شده و ایران با توجه به همه فشارها در علومی چون هسته‌ای، فضایی، سلول‌های بنیادی و در کل حوزه‌های علمی در دنیا جزء کشورهای پیشرو است و مصر کنار امریکا به کدام علوم دست یافته است.

*آمریکا توان مقابله با ایران قدرتمند را ندارد

 صلاحی ادامه داد: اولویت هر نظامی ایجاد امنیت در داخل کشور است در مورد امنیت ایران را با مصر نمی‌توان مقایسه کرد و ایران به قدری قوی شده که امریکا و نیروهای ائتلاف توان مقابله با ایران را ندارند وگرنه تاکنون عمل می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ 22 روزه و 8 روزه غزه و 33 روزه اسلام در مقابل امریکا پیروز شد خاطرنشان کرد: مسلمانان دنیا زنده شدن خود را از انقلاب اسلامی و امام راحل می‌دانند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان داشت: سرانه درآمد مردم مصر با در کنار امریکا بودن دو دلار است اما در طول 35 سال گذشته با وجود همه مشکلات در ایران کارهای عظیمی انجام شده است. 

وی اضافه کرد: از نظر پشتیبانی مردم از نظام خود هیچ کشوری در دنیا شبیه ایران نیست و با توصیف همه این موارد به این نتیجه می‌رسیم که ایران در مقابله با امریکا ضرر نکرده و همه چیز را نیز به دست آورده است.

صلاحی اذعان کرد: کدام کشور اسلامی که با امریکا رابطه داشته هسته‌ای شده است؟ و این در حالی است که می‌بینیم مبارک و صدام که سال‌ها به امریکا خدمت کردند چگونه نابود شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امریکا با 160 هزار نفر نیرو در عراق موفق نشد چهار روز دولت مورد نظر خود را در آن کشور بر سر کار بیاورد افزود: سه سال پیش هشت ماه در عراق جنگ سیاسی بود و در آخر هم نوری المالکی دوباره بر سر کار آمد و این در حالی است که باید دید مصر در همکاری با امریکا در کجای بازی منطقه قرار دارد؟

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با بیان اینکه ما در نظام اسلامی به تکلیف خود عمل می‌کنیم تصریح کرد: هرچه که ایران در طول این سال‌ها به دست آورده به خاطر مقاومت بوده است.

*ایران قدرت بالقوه است؛ بالفعلش کنیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران قدرت بالقوه است گفت: ما باید این قدرت را بالفعل کنیم و ایران با استفاده از ظرفیت‌های زیاد خود در زمینه تمدن‌سازی و بهره‌گیری از یک نظام فکری منسجم تمدن نوین اسلامی در جهان اسلامی را تشکیل دهد.  

صلاحی افزود: ایران از ظرفیت بالای رهبری برخوردار است که نقش رهبری در تمدن‌سازی در دنیا بسیار اساسی است و هیچ کشوری رهبری مقتدر، با تدبیر و هوشمند مانند ایران ندارد. 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های ایران پشتیبانی مردم از نظام است که ملت در سرما و گرما پای انقلاب اسلامی ایستادند و این به لطف احزاب نیست بلکه حضور همیشه مردم در صحنه به خاطر آموزه‌های دینی است.

*دشمن از بعد نظری به بن‌بست رسیده/از نظر عملی توان ندارد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با بیان اینکه دشمن از بعد نظری به بن‌بست رسیده و از نظر عملی هم توانی ندارد ابراز داشت: امریکا 25 درصد از نفت دنیا را مصرف می‌کند و فقط خودش سه درصد نفت دارد و 70 درصد نفت جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد.

وی ادامه داد: 75 درصد از مردم حوزه خلیج فارس شیعه هستند و در واقع امنیت، سیاست و اقتصاد دنیا به این منطقه وابسته است که باید از این موضوع به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد.

صلاحی اضافه کرد: ایران برای اینکه در جامعه بین‌المللی جایگاهی داشته باشد باید به مرجعیت علمی دست یابد و در حال حاضر رشد علمی ایران 11 برابر رشد جهانی است.

*لزوم تحقق مرجعیت علمی جهانی

وی بیان داشت: تحقق مرجعیت علمی جهانی با همکاری اساتید و دانشگاه‌ها محقق می‌شود و اساتید باید کلاس درس را به میدان جهاد تبدیل کنند و دانشجوی فارغ‌التحصیل علاوه بر تخصص انسانی متعهد باشد و گفتمان دانشگاه تشکیل تمدن بزرگ اسلامی شود.

*تشکیل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها بعد از انتخابات

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این اتحادیه با عضویت 50 استاد برجسته از جهان اسلام بعد از انتخابات اعلام موجودیت می‌کند و اساتید در دانشگاه‌ها می‌توانند به این اتحادیه بپیوندند.  

وی ادامه داد: تاریخ، مقام معظم رهبری را به عنوان معمار بزرگ تمدن اسلامی ثبت خواهد کرد و رئیس جمهور آینده باید معتقد به ولایت باشد و نه ایدوئولوگ؛ چون کشور فقط یک ایدوئولوژی دارد.

صلاحی اضافه کرد: در دولت آینده فردی را نیاز داریم که همه توان و ظرفیت‌ها را دور خود جمع کند.

*رئیس جمهور باید بازوی اجرایی ولایت فقیه باشد

وی افزود: بعد از اتمام دولت‌ها نباید اجازه داد که دولت بدون اینکه پاسخگو باشد برود و دانشگاهیان باید هشت سال دولت را با بررسی مورد نقد قرار دهید.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: امیدواریم که دولت بعدی نقاط قوت دولت فعلی که نمونه‌های آن پرتلاش بودن و پرهیز از اشرافی‌گری است را ادامه دهد و از نقاط ضعف آن دوری کند و در واقع رئیس جمهور باید خود را بازوی اجرایی ولایت فقیه بداند.

انتهای پیام/89019/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول