اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قزوین خبر داد

آغاز فعالیت تبلیغاتی شوراها از 16 خرداد‌ ماه در قزوین

فرماندار قزوین گفت: تبلیغات رسمی چهارمین دوره کاندیدای شوراهای اسلامی از 16 خرداد ‌ماه در استان آغاز می‌شود.

آغاز فعالیت تبلیغاتی شوراها از 16 خرداد‌ ماه در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید میربها در کارگاه آموزشی و توجیهی چهارمین دوره کاندیداهای شهرهای شهرستان قزوین که در سالن کوثر برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغات رسمی داوطلبان شوراهای اسلامی از روز پنجشنبه شانزدهم خرداد ‌ماه آغاز می‌شود و تا صبح روز پنجشنبه بیست و سوم این ماه ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اضافه کرد: داوطلبان شوراهای اسلامی باید در روز پنجشنبه بیست و سوم خرداد ‌ماه از فعالیت تبلیغاتی خودداری کنند تا مردم در روز جمعه بیست و چهارم با آرامش به پای صندوق‌های رای بروند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد افراد حاضر در صندوق‌های رای مشخص شده‌اند، ادامه داد: تا چند روز آینده این افراد 100 درصد در قزوین مشخص می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر افراد حاضر در صندوق‌های رای در مدارس از معلمان و اداره‌ها از کارمندان هستند، اضافه کرد: آموزش‌های لازم به آنان برای برگزاری مطلوب انتخابات ارائه شده است تا با آمادگی کامل در شعبه‌های اخذ رأی حضور یابند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اینکه در انتخابات‌های سال گذشته خطای کمتر از نیم درصد در شمارش آرا وجود داشته است، تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه هنگام رأی دادن مشخصات کامل داوطلبان را بنویسند تا از اشتباه در شمارش آرا جلوگیری شود.

فرماندار قزوین با بیان اینکه بیشتر داوطلبان شوراها در مرحله نخست تأیید صلاحیت شده‌اند، تصریح کرد: 60 نفر از این داوطلبان در این مرحله رد صلاحیت شدند که با پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های آنان 45 نفر از آنان تأیید صلاحیت شدند.

میربها ادامه داد: به پرونده‌های 15 نفر دیگر از افراد رد صلاحیت‌ شده نیز تا روز یازدهم در صورت شکایت رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه دو انتخابات شوراها و ریاست‌ جمهوری همزمان در 24 خرداد ‌ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم با حضور حداکثری و شور و نشاط در این انتخابات شرکت می‌کنند تا در این روز حماسه سیاسی خلق کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر داوطلب شورا در قزوین می‌تواند سه ستاد تشکیل دهد که این ستادها باید در هر یک از مناطق این شهر باشد، اضافه کرد: راه‌اندازی دو ستاد در یک منطقه از شهر قزوین خلاف قانون است و طبق مقررات با داوطلب برخورد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نصب آگهی در پشت شیشه خودرو که موجب عدم دید راننده شود خلاف قانون است و طبق مقررات راهنمایی و رانندگی راننده مربوطه جریمه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: اندازه پوسترهای تبلیغاتی داوطلبان شوراها باید طبق قانون از اندازه مناسب برخوردار باشد.

فرماندار قزوین با اشاره به اینکه در دیوار نویسی در مکان‌های خصوصی که با رضایت مالک باشد طبق قانون مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در صورت شکایت مالک طبق قانون با کاندیدای مربوطه برخورد می‌شود.

این مسئول گفت: شهرداری مکان‌هایی برای نصب آگهی تبلیغاتی در شهر قزوین آماده کرده است که کاندیداهای شوراها باید عکس و پوسترهایشان را در این مکان نصب کنند در غیر این صورت خلاف قانون است و نیروی انتظامی و مسئولان مربوطه می‌توانند آنها را جمع‌آوری کنند.

وی گفت: نصب آگهی و پوستر تبلیغاتی در تابلوهای درمانگاه‌ها، صندوق‌های پست، مدارس و موسسات آموزشی ممنوع است و طبق مقررات با داوطلبان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول