اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با سفیر افغانستان مطرح شد

تأکید بر برگزاری نشست مشترک تجاری ایران و افغانستان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان در دیدار سفیر افغانستان بر برگزاری نشست بین فعالان بخش خصوصی دو کشور با هدف گسترش روابط اقتصادی و تجاری تأکید و از حضور بیش از 72 هزار تبعه افغانی در این استان خبر داد.

تأکید بر برگزاری نشست مشترک تجاری ایران و افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی سه‌شنبه شب در ادامه دیدارهای خود با سفیران کشورهای مختلف در دیدار سفیر کشور افغانستان در تهران با اشاره به روابط دو کشور اظهار داشت: بخش خصوصی انتظارش این است که برگزاری نشست‌ها در بین مسئولان این بخش و مسئولان دولتی، سبب وقوع اتفاق‌های عملی شود.

وی با بیان اینکه ایران کمک به افغانستان را وظیفه خود می‌داند، ادامه داد: در مبارزات ملت افغانستان، ایران خود را همواره متحد این ملت دیده است و این حمایت براساس آموزه‌های دینی کماکان ادامه دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ارتباطات خوب کنونی میان دو کشور نیز متأثر از این نگاه است، خاطر نشان کرد: با حفظ این نگاه باید ارتباطات و رفتارها در مسیر منطقی و ضوابط خود باشد.

عزیزی اضافه کرد: در حالی که شرایط افغانستان رو به بهبود گذاشته است، دوست داریم که در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، شیلاتی و نفتی در این کشور حضور بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 72 هزار نفر مهاجر افغانستانی به طور رسمی در هرمزگان حضور دارند، بر ارتباطات ضابطه‌مند بین دو کشور تأکید کرد.

عزیزی در ادامه همچنین در برگزاری نشست مشترک تجاری بین دو کشور با هدف ارتباط بیشتر فعالان بخش خصوصی نیز تأکید کرد.

یادآور می‌شود که طی ماه‌های گذشته سفرای کشورهای ژاپن، چین، اسپانیا، هندوستان و چندین سفیر و هیئت اقتصادی از کشورهایی همانند عمان و ترکیه از هرمزگان و ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و بندری آن دیدن کردند.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول