اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نکا خبر داد

کمک 7 میلیارد ریالی حامیان به ایتام نکایی

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا از کمک 7 میلیارد ریالی حامیان به ایتام نکایی خبر داد.

کمک 7 میلیارد ریالی حامیان به ایتام نکایی

سیدموسی عمادی‌ترکامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی بوده است که در طول سال گذشته تاکنون به ایتام نکایی اهدا شده است.

وی افزود: کمک‌های غیرنقدی شامل کمک‌هایی همچون سبد کالا، بسته‌های فرهنگی، خدمات، طرح عترت فاطمی، زمین هبه‌ای و... بوده است.

عمادی اظهار داشت: یکی از مهم‏ترین آرمان‏های امام خمینی(ره) تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان و فقرستیزی بود که با تاسیس کمیته امداد در این راستا فعالیت‌های فراوانی انجام شد.

وی توجه به ایتام و گسترش سیره عملی حضرت علی (ع) را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی نکا ذکر و تصریح کرد: انجام فریضه الهی، کسب رضایت خداوند و تقویت حس همدلی در جامعه اسلامی وظیفه همگانی است.

عمادی ادامه داد: همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع) نیز در مراسمی از 13 پدر معنوی که با این نهاد همکاری تنگاتنگ دارند، تجلیل شد.

وی گفت: این نهاد از یادگاران امام راحل است که برکات و دستاوردهای زیادی را در برطرف کردن محرومیت از چهره نیازمندان داشته است.

مدیر کمیته امداد نکا به اجرای طرح اکرام ایتام اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با 21 ماه رمضان به صورت سراسری در سطح شهرستان‌ برگزار و برای حامیان جدید فراخوانی می‌شود و حامیان می‌توانند با تکمیل فرم ویژه هزینه‌های مختلف ایتام را تامین کنند.

عمادی یادآور شد: با همکاری خیرین و موسسات خیریه با کمیته امداد امام خمینی این نهاد خدمت‌رسان در کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر موفق‌تر خواهد بود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نکا نیز در سخنانی، شناسایی استعدادهای مددجویان، شناسایی استعدادهای منطقه، تشویق مددجویان به تلاش و تولید، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پرداخت وام های خود اشتغالی و نظارت بر ادامه فعالیت افراد زیرپوشش را بخشی از فعالیت‌های این نهاد در امر خودکفایی بیان کرد.

عمادی گفت: در حال حاضر کمیته امداد در بین سازمان‌ها به صورت یک الگوی خدمات‌رسانی معرفی می‌شود و به همین دلیل در سال جاری دولت نیز بحث مهم اشتغال را به امداد واگذار کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام هم‌اکنون از دستگاه‌های موثر در محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به محرومان است.

مدیر کمیته امداد نکا اضافه کرد: احداث مسکن، اهدای جهیزیه، اکرام ایتام، بیمه زنان سرپرست خانوار، تحصیل فرزندان مددجویان، خوداشتغالی خانواده‌های تحت حمایت، مشاوره و آموزش از سرفصل‌های حمایتی این نهاد به مددجویان است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 8 هزار نکایی به صورت دائم و موردی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول