اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری استفاده از سموم شیمیایی

کفشدوزک کریپتولموس در باغات جیرفت رهاسازی شد

مدیر جهادکشاورزی جیرفت گفت: به منظور جلوگیری استفاده از سموم شیمیایی کفشدوزک کریپتولموس در باغات مرکبات مناطق کوهستانی این شهرستان رهاسازی شد.

کفشدوزک کریپتولموس در باغات جیرفت رهاسازی شد

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در پی مشاهده و گزارش آفت شپشک آردالود مرکبات در باغات مرکبات مناطق کوهپایه‌ای و لزوم ترویج کنترل بیولوژیک آفت در منطقه به منظور جلوگیری استفاده از سموم شیمیایی در باغات، رهاسازی کفشدوزک کریپتولموس به عنوان شکارگر آفت آغاز شد.

وی افزود: این اقدام در سطح یک‌هزار هکتار از باغات مناطق دلفارد، میجان و نراب و رمون آغاز شد که تاکنون حدود 300 هکتار اجرا مابقی نیز تا نیمه خرداد ماه اجرا می‌شود.

سیفی خاطر نشان کرد: محصول مرکبات شهرستان جیرفت به دلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی در راستای کنترل آفات از مرغوب‌ترین مرکبات تولیدی کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی جیرفت عنوان کرد: امیدواریم در آینده نیز با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص و استفاده از روش‌های کنترل بیولوژیک این مرغوبیت همچنان حفظ شود.

انتهای پیام/2655/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول