اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی درباره انتخابات

حضور در انتخابات نمادی از حقانیت نظام و وفاداری مردم است

شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای را صادر کرد.

حضور در انتخابات نمادی از حقانیت نظام و وفاداری مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این بیانیه آمده است: توطئه‌های بی‌شمار، اعمال تحریم‌ها، ترور نخبگان علمی و هسته‌ای، تلاش برای به انزوا بردن کشور عزیزمان در عرصه‌های بین‌المللی از سوی استکبار جهانی نتوانسته مانع از رشد و اعتلای ایران اسلامی شود و استواری ملت ایران در مسیر خود روح امید را در دل مستضعفان جهان دمیده و الگوی بیداری جهان اسلام شده و برق حضور حماسی مردم سرافراز ایران در عرصه انتخابات‌های مختلف، چشم ناپاک دشمنان را کور و نقشه‌های شیطانی آنها را نقش بر آب کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به جاست تا یک‌بار دیگر با حضور گسترده و پرشور توام با هوشیاری، بصیرت و آگاهی در پای صندوق‌های رای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی به جهانیان ثابت کنیم که تعهد به آرمان‌های امام، انقلاب، شهدا و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با خونمان عجین گشته و تا آخرین نفس پای عزت واستقلال کشورمان ایستاده‌ایم.

این بیانیه می‌افزاید: مردم شهیدپرور خراسان‌رضوی طی 34 سال اخیر نشان داده‌اند همواره فراتر از جناح‌ها و جریان‌های سیاسی به افق‌های بلند و چشم‌اندازهای اقتدارآمیز برای نظام و انقلاب اندیشیده و تمامی همت و ظرفیت خود را در جهت مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات به کار گرفته‌اند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: بی‌تردید حضور آگاهانه و سرشار از شور، شعور و نشاط انقلابی در عرصه انتخابات دو گانه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر نمادی از حقانیت نظام و پای‌بندی و وفاداری مردم با آرمان‌های انقلاب به شمار رفته و با نشان دادن استحکام مضاعف بنیان‌های مردم‌سالاری دینی در کشور، روزنه‌های امید و آرزوی دشمنان در فتنه‌افروزی‌های جدید را کور خواهد ساخت.

در ادامه آمده است: لازم است تمام گروه‌ها و احزاب مختلف نظر ملت شهید پرور ایران اسلامی را بدانند که موضع غالبی که باید در این انتخابات طرح شود، همانا مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله) است که: نکته‌ اول این است که در درجه‌ اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده‌ مردم در انتخابات اهمیت دارد؛ شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوق‌های می‌تواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند.

نکته‌ دوم: در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند.

نکته‌ سوم: در نهایت، رأی مردم تعیین کننده است.

نکته‌ چهارم: در مسئله‌ی انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند.

و نکته‌ آخر: این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعف‌هائی که وجود دارد؛ بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در ادامه آمده است: اطمینان می‌دهیم بنا به وعده الهی و با توجه به تجربیات فراهم آمده در طول این سی و چهار سال، عمل به آنچه از سوی ایشان به عنوان یک ارزش ملی مطرح می‌شود، سایر خرده گفتمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر دلسوزان انقلاب را نیز به همراه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: بنا به آنچه که ایشان تا‌کنون فرموده‌اند، مشارکت حداکثری اصلی‌ترین مطالبه معظم‌له بوده و بدین جهت گروه‌های داعیه‌دار ولایتمداری این مطالبه را سرلوحه خود قرار دهند.

در ادامه آمده است: فضای انتخابات جایی نیست که معاندان و معارضان و کسانی که اصل نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را قبول ندارند بیایند و حرف‌های ساختار‌شکنانه خود را مطرح کنند؛ فضای انتخاباتی نباید جولانگاه کسانی شود که نشان داده‌اند منافع شخصی ، حزبی و جریانی را به منافع ملی نظام ترجیح می‌دهند.

در انتهای این بیانیه آمده است: رسانه‌ها نیز باید اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف، صادقانه و اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند. مشارکت حداکثری در انتخابات یک اصل اساسی است و با توجه به شرایط  حساس کنونی جهان و منطقه از مردم شریف و بیدار دل استان خراسان رضوی دعوت می‌کنیم با حضور در صحنه انتخابات ضمن به نمایش درآوردن وحدت، عزت، اقتدار و عظمت استان، این صحنه را به خاری در چشم دشمنان و بد‌خواهان ایران تبدیل کنند.

انتهای پیام/70002/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول