اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نیازهای مردم آبپخش

آبپخشی‌ها منتظر استقرار ادارات جدید هستند

آبپخش از شهرهای مهم و تاثیرگذار در استان و کشور است و هم‌اکنون استقرار ادارات و نهادهای دولتی برای تسهیل امور مردم و صرفه جویی در وقت و هزینه از مهم‌ترین نیازهای مردم این منطقه است.

آبپخشی‌ها منتظر استقرار ادارات جدید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیپخش، آبپخش از شهرهای مهم و تاثیرگذار در استان و کشور است و از چهار سال گذشته و با افتتاح بخشداری در این منطقه شاهد راه‌اندازی برخی از ادارات و نمایندگی تعدادی از ادارات بوده‌ایم.

هم‌اکنون استقرار ادارات و نهادهای دولتی برای تسهیل امور مردم و صرفه جویی در وقت و هزینه از مهم‌ترین نیازهای مردم این منطقه است.

پیش از راه‌اندازی بخشداری در این منطقه تعدادی از ادارات و نهادها در این منطقه مستقر بودند و در چهار سال اخیر نیز تعدادی از ادارات راه‌اندازی شده است.

تعدادی از مردم و مسئولان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خواستار تلاش مسئولان استان بوشهر و دشتستان برای راه‌اندازی ادارات و نهادهای مختلف در آبپخش شدند.

مهدی رضایی از شهروندان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: از زمان استقرار بخشداری در آبپخش همواره مسئولان وعده استقرار ادارات و نهادهای مختلف را داده‌اند و تاکنون تنها چند اداره مستقر شده است.

آرش شاهینی شهروند آبپخش نیز گفت: برای کوچکترین امور مجبور هستیم به مرکز شهرستان و یا مرکز استان مراجعه کنیم و این موجبات هدر رفتن وقت و هزینه می‌شود.

محمد ناصحی نیز بیان کرد: آبپخش دارای جمعیت بسیار زیادی است و انتظار داریم ادارات و نهادها در این منطقه مستقر شود تا مشکلات اساسی مردم مرتفع شود.

رضا رستگار نیز اظهار داشت: از چند سال قبل تاکنون مسئولان مرتبا بر استقرار ادارات در آبپخش تاکید دارند که تاکنون محقق نشده و انتظار داریم تلاش بیشتری برای این مسئله شود.

تسهیل امور مردم مهم‌ترین اولویت مسئولان باشد

امام جمعه آبپخش نیز ابراز داشت: استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی در آبپخش یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم این منطقه است و بنده در سال‌های اخیر و جلسات مختلف همواره این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌ام.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی بیان داشت: با وجود گذشت قریب به چهار سال از استقرار بخشداری در آبپخش هیچ اقدام مؤثری به‌منظور ارتقای وضعیت اداری این منطقه صورت نگرفته و تنها شاهد استقرار نمایندگی سه اداره در منطقه بوده‌ایم و اخیرا نیز دادگاه بخش افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: نمایندگی دستگاه‌‌های اجرایی با محدودیت اختیارات روبه‌رو هستند و مردم این منطقه برای انجام امور اداری خود و دریافت پاسخ مطلوب به ‌اجبار باید به مرکز شهرستان یا بخش‌های همجوار مراجعه کنند.

این مسئول گفت: وقت‌گیر بودن، صرف هزینه، طی مسافت طولانی و... از مشکلاتی است که مردم آبپخش هم‌اکنون برای انجام امور اداری با آن روبه‌رو هستند و استقرار ادارات در آبپخش از مشکلات مردم می‌کاهد.

نیاز مردم به استقرار ادارات مهم‌ترین اولویت این شهر

رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز اظهار داشت: ارتقای دهستان آبپخش به بخش آبپخش یکی از خواسته‌های مردم بود که خیلی دیر محقق شد و هم‌اکنون از نظر اعتبارات و مبلمان شهری با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم.

مصطفی رضایی خاطر نشان کرد: نسبت به مناطق همجوار که از گذشته‌های دور بخش بوده‌اند باید با نگاه خاص به آبپخش بنگریم و حساسیتی ویژه برای رفع مسائل و مشکلات موجود در این منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: عدم استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی یا نمایندگی‌های آنها در آبپخش یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم بوده و در طول استقرار بخشداری در آبپخش این مشکل مطرح بوده است.

رضایی اضافه کرد: هفته گذشته دادگاه بخش با پیگیری‌های بسیار زیاد افتتاح شد و انتظار داریم سایر ادارات نیز به زودی راه‌اندازی شوند.

راه‌اندازی دادگاه با تلاش همه مسئولان محقق شد

فرماندار دشتستان نیز با تاکید بر لزوم استقرار ادارات جدید در بخش آبپخش گفت: این مهم از خواسته‌های مردم و مسئولان آبپخش است و برای رضایتمندی شهروندان از تمام پتانسیل موجود بهره می‌بریم و نسبت به راه‌اندازی ادارات جدید اهتمام می‌ورزیم.

علیرضا خرمی افزود: راه‌اندازی دادگاه عمومی در آبپخش نیز با تلاش مستمر مسئولان و با پیگیری شورای شهر آبپخش و با تلاش مسئولان دادگستری شهرستان و استان محقق شده که در مورد سایر ادارات نیز تلاش لازم را انجام می‌دهیم.

فرماندار دشتستان یادآور شد: در ملاقات‌های عمومی در بخش‌های دشتستان نسبت به ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه و همچنین تامین امنیت مردم خواسته‌های زیادی مطرح شده که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

خرمی ابراز داشت: تلاش برای بهبود وضعیت کشاورزان در آبپخش نیز از دیگر اولویت‌های شهرستان است که البته کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش باید با افزایش کیفیت محصولات خود به این مهم کمک کنند.

انتهای پیام/2452/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول