اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی:

نتیجه اقتصاد نفت‌محور مرگ خلاقیت در تولید است

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد نفت محور اقتصادی است که ما را از نبوغ و خلاقیت و بهره‌مندی از استعدادهای درخشان بی‌نصیب می‌سازد.

نتیجه اقتصاد نفت‌محور مرگ خلاقیت در تولید است

زهرا اخوان‌نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی حاکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال جاری است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ما حماسه به معنی شور و اشتیاق، حرکت جهادی و بی‌وقفه تا رسیدن به اهداف نهایی است، افزود: در واقع این شعار یادآور دوران دفاع مقدس و رنگ و بوی ایثار، شجاعت، دلاوری و اخلاص و حماسه‌های دلیران این مرزوبوم است.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه حماسه اقتصادی به واسطه حماسه سیاسی میسر می‌شود، گفت: حضور مردم شریف ایران در پای صندوق‌های رای بار دیگر پشت دشمن را به لرزه درآورده و عزت و سربلندی این مرز و بوم را فزونی می‌بخشد.

وی ادامه داد: هرچه ریشه‌های انقلاب کبیر اسلامی ایران محکم‌تر شود عرصه امتحان این کشور نیز دشوارتر می‌شود.

اخوان‌ نسب با اشاره به چگونگی تحقق حماسه اقتصادی گفت: مدت‌های مدیدی است که رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد بدون نفت، صادرات کالاهای غیر نفتی، توسعه بازارهای صادراتی، حفظ تولید، خصوصی‌سازی و سبک‌سازی دولت تاکید فرمودند.

*‌ اقتصاد نفت‌محور باعث مرگ خلاقیت می‌شود

وی با اشاره به اینکه خام‌فروشی منابع خدادادی موجب خروج سرمایه‌های کشور و افزایش واردات محصولات بی‌کیفیت خارجی است، اضافه کرد: اقتصاد نفت محور اقتصادی است که ما را از نبوغ و خلاقیت و بهره‌مندی از استعدادهای درخشان بی‌نصیب می‌سازد.

*‌ افزایش واردات کالا باعث رواج تجمل‌پرستی در جامعه است

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه افزایش واردات علاوه بر خروج ارز و تغییر سبک زندگی مردم می شود، بیان کرد: میل به تجمل‌پرستی و اسراف باعث می‌شود تا درآمد خانواده‌ها جواب‌گوی هزینه‌های آنها نباشد که ماحصل آن افزایش اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده و تحمیل هزینه‌های گزاف به خانواده است‌.

وی اضافه کرد: در سال حماسه اقتصادی حفظ و تقویت تولید می‌تواند با ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای توانمند و جوان، امید تازه‌ای در جامعه حکفرما کند.

اخوان‌ نسب ادامه داد: پرهیز از تصمیم‌گیری‌های عجولانه و زودگذر و نیز صدور بخشنامه‌های کوتاه‌مدت، بهره‌مندی از نظریات کارشناسان اقتصادی، جامع‌نگری نسبت به مشکلات حادث شده‌، اجرای صحیح قوانین و نظارت بر اجرای آنها از جمله کارهایی است که می‌تواند در رونق اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال 1390 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار با همکاری اتاق بازرگانی ایران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تاکید کرد: این قانون در واقع مقدمه‌ای بر حکمرانی شایسته و صحیح است.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران افزود: در این قانون علاوه بر ارزش نهادن به تشکل‌های اقتصادی، ایجاد فضای مساعد کسب و کار با همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت پژوهش و تحقیق و نیز تاثیر مثبت تشکل‌های تخصصی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تشکیل شورای گفت‌وگوی فی‌مابین دولت و بخش خصوصی برای بررسی مشکلات و معضلات صنعتگران، تولیدکنندگان و تمام فعالان اقتصادی از دیگر مزایای تصویب این قانون است.

*همگرایی مابین دولت و مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی ضروری است

اخوان‌ نسب با اشاره به اینکه ایجاد همگرایی فی‌مابین دولت، مجلس و بخش خصوصی به منظور بررسی مشکلات اقتصادی کشور در این قانون دیده شده است، تاکید کرد: اجرای به موقع قوانین، اعتمادسازی در جوامع کسب و کار، اعمال نظرات کارشناسی، حرکت یک‌پارچه سازمان‌ها و ارگان‌های تصمیم‌ساز، پرهیز از تصمیمات مکرر و متغیر از جمله زیرساخت‌های تشکیل‌دهنده یک اقتصاد سالم است.

*شناخت‌ ضعف‌ها برای تحقق حماسه اقتصادی ضروری است

وی با بیان اینکه مسیر اشتباه حرکت اقتصادی کنونی ما از راه اصلی منحرف و به بیراهه کشانده شده است، تاکید کرد: حرکتی جهادگونه و پرشور باید مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد بر این اساس شناخت ضعف‌ها و خلاءها و برنامه‌ریزی صحیح برای تحقق حماسه ضروری است.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بدیهی است عزم راسخ ملت شریف ایران و مسئولان، دشمن را در عرصه اقتصادی نیز مایوس می‌کند.

انتهای پیام/63008/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول