اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عکاس کردستانی در جشنواره ملی قاب‌های بهشتی رتبه نخست کسب کرد

جمشید فرجوندفردا عکاس نامدار استان کردستان مقام اول نخستین جشنواره عکس قاب‌های بهشتی را از آن خود کرد.

عکاس کردستانی در جشنواره ملی قاب‌های بهشتی رتبه نخست کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، جمشید فرجوند‌فردا هنرمند عکاس نام آشنای بیجاری در نخستین جشنواره ملی قاب‌های بهشتی که با موضوع گلزار شهدا در تهران برگزار شد از میان هزار و 400 اثر موفق به کسب مقام نخست شد.

وی همچنین در روزهای اخیر عنوان عکاس برتر جشنواره ملی شمیم بهار که با شرکت 6 هزار و 800 اثر با موضوع طبیعت بهاری برگزار شده بود را به خود اختصاص داد.

حضور در مسابقات عکس فجر، جشنواره عکس رضوی، عکاس برتر سازمان ملل، عکاس برتر جهان اسلام، کسب عناوین نخست در جشنواره‌های عکس ساساکاوای ژاپن، بلژیک و چند جشنواره معتبر ملی گوشه‌ا‌ی از افتخارات این هنرمند بیجاری است.

جمشید فرجوندفردا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار گفت: عکس من با موضوع زندگی مادر شهیدی که در یکی از روستاهای دورافتاده بیجار همچنان با یاد فرزند شهیدش زندگی می‌کند، بود و از میان هزار و 400 اثر نظر داوران را به خود جلب کرد و توانستم مقام نخست را از آن خود کنم.

این هنرمند دیار گروس در ادامه عکاسی را یک هنر خواند و اضافه کرد: درست است که رد پای تکنولوژی در هنر عکاسی است اما هیچ‌وقت در تعاریف صنعتی معنا پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: موضوعات و به خصوص طبیعت ایران آنقدر گسترده و منحصر به فرد است که اگر صدها عکاس صدها کتاب دیگر از آن چاپ کنند باز هم ظرفیت برای کار کردن و عکاسی دارد.

این هنرمند، جوانان علاقه‌مند به این هنر را به سفر رفتن، زیاد عکس دیدن و عکس گرفتن و حتی در دوره‌های مختلف زمانی از یک سوژه و منظره عکس گرفتن، دقیق بودن به موضوعات اجتماعی و تقلید نکردن از کار دیگر هنرمندان برای پیش‌برد در کار هنری دعوت کرد.

وی عکاسی را هنر و نوعی خلق کردن دانست و گفت: درست است که هر آنچه ما عکس می‌گیریم پیش‌تر توسط خالق بلندمرتبه و آفریننده جهان هستی خلق شده است اما این هنرمند است که آن را شخصی و به گونه‌ای که خودش دیده و درک کرده با ذوق هنریش دوباره خلق می‌کند.

فرجوندفردا دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشگاه تهران است که سال‌هاست به صورت حرفه‌ای به عکاسی پرداخته و در کارنامه خود بیش از 100 عنوان برتری از جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته است و تجربیات فراوانی اندوخته و به دریافت جوایزی نائل آمده است.

وی همچنین از اعضای انجمن کاریکاتوریست‌های ایران به شمار می‌رود و در فیلم‌سازی نیز موفق به تهیه 15 فیلم کوتاه شده است.

انتهای پیام/79015/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول