اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اوزان 74 و 120 کیلوگرم

کشتی‌گیران قمی بدون کسب مدال از جام یادگار امام بازگشتند

کشتی‌گیران قمی در دو وزن پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند.

کشتی‌گیران قمی بدون کسب مدال از جام یادگار امام بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در دوره نهم به میزبانی تهران و در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد که در نهایت همچون دوره‌های گذشته تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

شاید این دوره از رقابت‌ها در مقایسه با هشت دوره قبل که با حضور چهره‌های مطرح‌تری از کشتی‌گیران خارجی و همچنین فرنگی‌کاران داخلی در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شد، در تهران از جذابیت بالایی برخوردار نبود اما به هر حال باز هم تیم ایران قهرمان شد.

در تقویم فدراسیون جهانی کشتی این جام به نام قم به ثبت رسیده است اما با توجه به اینکه کشتی‌گیران چندان مطرح خارجی در آن حضور نیافتند، فدراسیون کشتی این جام را تنها با هدف شناخت چهره‌های شاخص کشتی کشور به منظور پشتوانه‌سازی برای تیم ملی برگزار کرد.

به هر ترتیب برای نخستین بار مسابقات کشتی فرنگی جام یادگار امام خارج از شهر مقدس قم برگزار شد و با اینکه این بار تعداد کشتی‌گیران قمی کمتر از دوره‌های قبل بود اما باز هم فرنگی‌کاران قم در این دوره از پیکارها برابر حریفان خود به میدان رفتند.

دارنده مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا در سال 2010 در کشور تایلند یعنی امیرحسین مولایی نخستین فرنگی‌کار بود که به نمایندگی از هیئت کشتی استان قم در این دوره از پیکارها برابر حریفان به روی تشک رفت.

این کشتی‌گیر در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور و همچنین مراحل مختلف انتخابی‌های اخیر تیم ملی کشتی فرنگی جوانان نفر اول وزن 74 کیلوگرم بوده و قطعا یکی از اعزامی‌های کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا است، مولایی برای نخستین بار در این دوره از جام یادگار کشتی گرفت اما موفق به رفتن به روی سکو و کسب مدال نشد، در حالی که این کشتی‌گیر هم‌اکنون در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان حضور دارد و قرار است به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود.

نفر اول وزن 96 کیلوگرم ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام یعنی عباس نوری در جام نهم در وزن 120 کیلوگرم به نمایندگی از هیئت کشتی استان قم به روی تشک رفت اما این کشتی‌گیر هم نتوانست برای قم مدال کسب کند.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول