اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجویان تبریز رتبه‌های برتر 28 دوره مسابقات قرآن دانشجویان را کسب کردند

دانشجویان دانشگاه تبریز در مرحله منطقه‌ای بیست و هشتمین دوره از مسابقات قرآن کریم دانشجویان رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.

دانشجویان تبریز رتبه‌های برتر 28 دوره مسابقات قرآن دانشجویان را کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز گفت: این دوره از مسابقات با شرکت 120 نفر از 10 دانشگاه در دانشگاه زنجان برگزار شد که از این تعداد 5 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

محمدرضا حسین‌زاده افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل و همچنین رشته‌های کتبی برگزار شد که طی آن سپیده صمدزاده، رتبه اول رشته ترتیل، زهرا عارفی‌نیا، رتبه دوم رشته حفظ کل قرآن کریم، معصومه رضایی، رتبه سوم رشته حفظ 10 جزء و حنانه احمدپور و معین قربانی مشترکاً رتبه دوم حفظ 5 جزء را کسب کردند.

به گفته وی برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری مسابقات که تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد راه یافته‌اند.

به گفته وی مرحله کتبی منطقه‌ای بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز با شرکت 114 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شمال‌غرب به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد که از این تعداد 17 نفر از دانشجویان این دانشگاه در این مسابقات شرکت کرده بودند.

یادآور می‌شود که این مسابقه‌ها به منظور فراهم آوردن زمینه‌ انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن، ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌‌های سراسر کشور، ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی دانشگاه‌ها و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی دانشجویان به جامعه دانشگاهی و قرآنی کشور از جمله اهداف برگزاری این مسابقه‌ها اعلام شده است.

مرحله منطقه‌ای بیست و هشتمین دوره از مسابقات قرآن دانشجویان در روزهای 28 و 29 فروردین ماه در دانشگاه زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول