اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

زخم‌های معلولان با نگاه‌های ترحم‌آمیز سر باز می‌کند

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: زخم‌های معلولان موجود در سطح جامعه با نگاه‌های ترحم‌آمیز مردم و مسئولان به این افراد سر باز می‌کند و این موضوع از حضور این افراد در سطح شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

زخم‌های معلولان با نگاه‌های ترحم‌آمیز سر باز می‌کند

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان همچنان از نبود فرهنگی صحیح برای پذیرش این افراد در جامعه رنج می‌برند، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه و مردم موجود در سطح شهر‌ها معلول را فردی نا‌توان می‌دانند.

وی با بیان اینکه نگاه‌های جامعه باید نسبت به معلولان اصلاح شود، چرا که این افراد دارای توانمندی‌های بسیاری هستند، اضافه کرد: مسئولان باید از وجود ظرفیت‌های این افراد در سیستم‌های اداری استفاده کنند و زمینه‌های اشتغال معلولان را در سطح شهر‌ها فراهم کنند.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان نباید با نگاه‌های ترحم‌آمیز خود به این افراد، درد‌های معلولان را افزایش بدهند، تصریح کرد: فرهنگ معلول‌پذیری باید در جامعه نهادینه شود و در صورت نهادینه شدن این فرهنگ در میان مردم و مسئولان این قشر از جامعه با مشکلات کم‌تری مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان از افراد معلول موجود در سطح جامعه ادامه داد: زخم‌های معلولان موجود در سطح جامعه با نگاه‌های ترحم‌آمیز مردم و مسئولان به این افراد سر باز می‌کند و این موضوع از حضور این افراد در سطح شهر‌ها جلوگیری می‌کند.

محمدی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی موجود در سطح شهر‌ها باید با تدوین برنامه‌ای مناسب فرهنگ معلول‌پذیری را در سطح شهر‌ها و در میان مردم جاری و ساری کنند، تاکید کرد: دولت و مجلس نیز باید با اجرای صحیح و کامل قوانین از این افراد حمایت‌های لازم را انجام بدهند تا بخشی از دغدغه‌های معلولان در سطح جامعه برطرف شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول