اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

جذب 25 عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی اراک

سرپرست دانشگاه صنعتی اراک از جذب 25 عضو هیئت علمی تا پایان سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

جذب 25 عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس پاک در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه صنعتی اراک با 90 نفر عضو هیئت تمام وقت و مدعو علمی در پنج گروه کارشناسی و چهار گروه کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند.

وی از ارائه 60 مقاله توسط اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه صنعتی اراک در کنفرانس‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: تاکنون 14 کتاب نیز توسط اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه صنعتی اراک ترجمه و تألیف شده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: براساس استانداردها در کشور، به ازای هر 20 دانشجو یک عضو هیئت علمی منظور می‌شود که در دانشگاه صنعتی اراک 23 عضو هیئت علمی ثابت وجود دارد و مراحل جذب 25 هیئت علمی جدید فراهم شده که امسال محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به هزار دانشجو در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر، معدن و مواد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند، تصریح کرد: 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی سال 91 موفق به قبولی شدند.

سرپرست دانشگاه صنعتی اراک از اخذ مجوز دوره‌های کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات و مهندسی برق با گرایش قدرت دانشگاه صنعتی اراک خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا به مجوز شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دانشگاه اراک برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این دوره‌ها دانشجو می‌پذیرد.

پاک گفت: پیگیری اخذ مجوز برای سایر رشته‌های تحصیلات تکمیلی شامل فیزیک در حالت جامد، مهندسی انرژی ، مهندسی محیط زیست و مهندسی پزشکی گرایش بیو مکانیک در این دانشگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی دانشگاه و اولویت‌بندی اقدامات در راستای توسعه کیفی آموزش عالی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف این دانشگاه، توسعه سهم آموزش عالی، جذب اعتبارات بیشتر برای استان، آموزش تخصصی دانشجویان، تأمین نیروهای متخصص مورد نیاز استان و کشور، جذب اعضای هیئت علمی کیفی و توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکتری است.

وی، یکی دیگر از اهداف و رویکردهای دانشگاه صنعتی اراک را تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به پتانسیل خوب استان به عنوان قطب چهارم صنعت کشور دانشگاه صنعتی اراک با رویکرد تقویت ارتباط با صنایع اقدامات مهم و سازنده‌ای را صورت داده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اراک اظهار داشت: حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه اولین جلسه کمیته ارتباط با صنعت با حضور کارشناسان، اساتید و مدیران صنایع در استان مرکزی را برگزار کرد و با تکیه بر پتانسیل و توانمندی‌های دانشگاه 20 مورد قرارداد صنعتی و تحقیقاتی با صنایع استان منعقد شده است که مجموعه دانشگاه و هیئت علمی در حال اجرای این پروژه‌ها هستند.

پاک بیان کرد: دانشگاه صنعتی اراک در بحث فرهنگی موفق عمل کرده و طی سال گذشته از بین 100 دانشگاه فعال مرکز آموزش عالی کشور، توانست در بین 12 دانشگاه برتر فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 11 کانون فرهنگی، 7 انجمن علمی و 10 نشریه دانشجویی در این نهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند که در مجموع طی سال گذشته 168 برنامه متنوع علمی و فرهنگی با استقبال 14 هزار مخاطب توسط کانون‌ها اجرا شده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اراک، راه‌اندازی مرکز بهداشت و مشاوره دانشگاه، راه‌اندازی سالن ورزشی چند منظوره دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های اجتماعی، فضا سازی و رفاه‌سازی خوابگاه‌ها و سلف سرویس دانشگاه، راه‌اندازی سامانه جامع دانشگاه و تهیه سند جامع دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه صنعتی اراک در سال گذشته عنوان کرد.

وی، تقویت زیرساخت‌های آموزشی شامل توسعه فضاهای آموزشی، بهسازی فضاهای آموزشی، تجهیز کارگاه‌ها، تقویت کتابخانه و سایت دانشگاه را از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه کیفی حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع دانشگاه برای مدت 10 سال و در دو دوره 5 ساله تدوین شده است و در این چشم‌انداز سرانه‌ها و نیازهای حوزه دانشجویی با توجه به برنامه آمایش دانشجویی کشور منظور شده است و در پایان برنامه 10 ساله تعداد دانشجویان این دانشگاه 7 هزار و 14 نفر در قالب 10 دانشکده تدوین شده است.

پاک همچنین از توسعه سه دانشکده مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر و مهندسی معدن و مواد این دانشگاه خبر داد و افزود: مجوز دو مرکز تحقیقات صنایع فلزی و مرکز پژوهشی اکتشافات کانسارهای معدنی از سوی وزارت علوم اخذ شده است و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی دو مرکز آموزشی و تحقیقاتی آزمون صنعتی تجهیزات فشار قوی و مرکز تحقیقاتی پردازش سیگنال و مهندسی پزشکی در حال انجام است.

وی همچنین از احداث مسجد دانشگاه با معماری منحصر به فرد طی سال ‌جاری در این مرکز خبر داد و بیان داشت: عملیات ساخت مسجد در دستورکار دانشگاه است و در آینده‌ای نزدیک مراحل ساخت آن آغاز و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول