اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح «شکستن رکود» بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی

300 بازرگان فلسطینی و اسرائیلی در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در اردن، طرحی را برای «شکستن رکود» مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی ارائه کردند.

طرح «شکستن رکود» بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره، 300 بازرگان فلسطینی و اسرائیل با حضور «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا طرح «شکستن رکود» بین فلسطینیان و این رژیم را ارائه کردند.

«منیب المصری» بازرگان فلسطینی و «یوسی فاردی» بازرگان اسرائیلی اعلام این طرح و معرفی آن را بر عهده داشتند.

این دو بازرگان اسرائیلی و فلسطینی پیش از برگزاری اختتامیه اجلاس اقتصادی داووس در اردن، تشکیل لابی فشار بر اسرائیل و تشکیلات خودگردان به منظور پایان دادن به درگیری‌ها را اعلام کردند.

آنها همچنین از دولت فلسطین و اسرائیل خواستند تا هر چه سریع‌تر به راهکاری بر اساس راه‌حل دو دولت و پایان دادن به منازعه تاریخی دست یابند و تاکید کردند که از نفوذ و تجربه‌های جمعی خود در زمینه فعالیت‌های تجاری برای متقاعد کردن دو طرف به آغاز مذاکرات جهت دستیابی به توافق صلح، استفاده خواهند کرد.

منیب المصری در این باره گفت که این یک دعوت برای صلح اقتصادی و عادی‌سازی روابط نیست و ما یک لابی فشار بر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای ازسرگیری مذاکرات جدی جهت پایان دادن به منازعه بر اساس قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی و نقشه راه هستیم.

وی افزود: محمود عباس منتظر حضور اسرائیلی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات است و این طرح جایگزین بخش سیاسی نیست و دو طرف با عادی‌سازی روابط پیش از تحقق استقلال فلسطین و تشکیل دولت فلسطینی مخالف هستند و عادی‌سازی روابط پیش از برقراری صلح فراگیر و عادلانه مردود است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول