اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الشرق الأوسط خبر داد

دو نامزدی که از شانس بالا برای نخست‌وزیری دولت رام‌الله برخوردارند

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از منابع آگاه نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم دارد طی ماه ژوئن آینده دولت جدیدی به جای دولت پیشبرد امور «سلام فیاض» تشکیل دهد.

دو نامزدی که از شانس بالا برای نخست‌وزیری دولت رام‌الله برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس، الشرق الأوسط نوشت که بارزترین نامزدها برای عهده‌داری منصب نخست‌وزیری در دولت آتی رام‌الله عبارتند از «محمد مصطفی» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین و پروفسور «رامی الحمدالله» رئیس دانشگاه ملی النجاح است.

منابع فلسطینی گفتند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی هیئت‌های رهبری جنبش فتح برای عدم نخست‌وزیری مجدد فیاض در دولت جدید تحت فشار قرار دارد و علاوه بر آن خود فیاض نیز با نخست‌وزیری مجدد خود مخالف است.

این منابع همچنین گفتند که فیاض به دلیل انتقادهای شدید رهبران فتح از وی، به شدت با عهده‌داری منصب نخست‌وزیری در دولت جدید مخالف است و علاوه بر آن بین فیاض و عباس نیز اختلاف وجود دارد که پس از قضیه استعفای «نبیل قسیس» وزیر دارایی این اختلافات به اوج خود رسید.

بر اساس این گزارش عباس از سوی آمریکا و طرف‌های اروپایی تحت فشار برای ابقای فیاض قرار دارد و اطلاع یافتن از این فشارها، فیاض را نیز در مضیقه قرار داد تا بر کناره‌گیری از سمتش اصرار داشته باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول