اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیمون پرز: اسرائیل مایل به بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ است

رئیس رژیم صهیونیستی قصد دارد به کشورهای عربی بگوید اسرائیلی‌ها بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷-۱۹۴۹ را ترجیح می‌دهند.

شیمون پرز: اسرائیل مایل به بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «معاریو» گزارش داد، شیمون پرز قصد دارد به رهبران کشورهای عربی بگوید اغلب اسرائیلی‌ها مایل به بازگشت به مرزهای 1967-1949 هستند.

بر اساس این گزارش، قرار است پرز یکشنبه عصر در کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد در اردن سخنرانی کند. در میان حضار، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، عبدالله دوم، پادشاه اردن و جان کری، وزیر خارجه آمریکا حضور دارند. طبق برخی گزارش‌ها، پرز قصد دارد در این سخنرانی محمود عباس را مستقیما مورد خطاب قرار دهد.

به نوشته این روزنامه، پرز قرار است در این خطابه به عباس بگوید؛ «شما یار من هستید و من نیز یار شما هستم. بیاید صلح را ارتقا دهیم. می دانم شما می‌دانید تفاوت زیادی میان ما نیست. می‌دانم که شما مطلع هستید، تفاوت‌هایی که وجود دارد قابل حل است. اسرائیل خواهان صلح است. اغلب اسرائیلی‌ها راه حل ایجاد دو کشور بر اساس مرزهای 1967 البته همراه با تغییرات مناسب در مرزها را ترجیح می‌دهند.»

بر اساس این گزارش، پرز از طرح صلح اتحادیه عرب قدردانی خواهد کرد؛ طرحی که اسرائیل را ملزم می‌کرد تقریبا قسمت اعظم کرانه باختری را ترک کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول