اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در حاشیه نشست داووس صورت گرفت

دیدار جداگانه شاه اردن با عباس، کری و پرز درباره روند سازش

شاه اردن امروز در حاشیه کنفرانس اقتصاد جهانی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در امان به طور جداگانه با رئیس تشکیلات خودگردان، وزیر خارجه آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و درباره روند سازش در خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

دیدار جداگانه شاه اردن با عباس، کری و پرز درباره روند سازش

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عبدالله دوم شاه اردن امروز یکشنبه در حاشیه کنفرانس اقتصاد جهانی درباره خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2013 با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالله دوم در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان درباره تلاش های صلح در منطقه بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل گفت‌وگو کرد.

در این دیدار به تلاش های بین المللی برای نزدیک کردن دیدگاه های بین فلسطینیان و صهیونیست ها در راستای احیای روند مذاکرات پرداخته شد.

شاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین درباره خطرات اقدامات اسرائیل در ادامه سیاست شهرک سازی و تجاوز اسرائیل به اماکن مقدسه در قدس و پیامد آن بر روند سازش در منطقه هشدار دادند.

عبدالله دوم و محمود عباس از آنچه تلاش های جان کری برای تحقق پیشرفت واقعی روند صلح خاورمیانه خواندند قدردانی کردند.

شاه اردن در دیدار با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی نیز درباره راه های برداشتن موانع بر سر راه احیای مذاکرات سازش گفت‌وگو کردند.

عبدالله دوم و شیمون پرز راه حل تشکیل دو کشور را تنها راه برای پایان مناقشه اسرائیل و فلسطین خواندند و بر ضرورت تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

شاه اردن بر اهمیت طرح صلح عربی برای تحقق صلح فراگیر در منطقه تاکید کرد و آن را فرصتی تاریخی برای همگان خواند که باید از آن بهره بگیرند.

رئیس رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: همگان باید برای تحقق صلح و مشارکت در ساختن آینده بهتر برای نسل‌های آتی کار کنند.

وی همچنین از تلاش های شاه اردن برای تحقق سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی ها قدردانی کرد.

عبدالله دوم شاه اردن دیروز شنبه کنفرانس اقتصاد جهانی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را در امان با حضور بیش از 900 شخصیت جهانی و منطقه‌ای افتتاح کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول