اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس

کتاب «دیدار فضل بن شاذان با امام رضا (ع)» منتشر شد

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب دیدار فضل بن شاذان با امام رضا (ع) نقدی بر معرفه الحدیث اثر مهدی بیات مختاری را در قطع وزیری در 2 هزار شمارگان منتشر کرد.

کتاب «دیدار فضل بن شاذان با امام رضا (ع)» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب دیدار فضل بن شاذان با امام رضا (ع) نقدی بر معرفه الحدیث، اثر مهدی بیات مختاری را در قطع وزیری در 2 هزار شمارگان چاپ و منتشر کرد.

کتاب حاضر، فضل بن شاذان را متولد حدود سال 180 هجری و پیش‌تر از آن می‌داند که در نتیجه می‌تواند از امام رضا (ع) به نقل روایت بپردازد.

نویسنده، موضوع صحت روایت فضل بن شاذان از امام رضا (ع) را تقویت می‌کند و بلکه امری مسلم و در مرز قطعی بودن لحاظ کرده و ادله و براهینی را برای تامین این هدف آورده و توانسته با تصدیق و همگام‌ بودن این موضوع با حقیقت، بنیاد و شالوده فقه شیعه را از به چالش کشیدن برهاند.

این کتاب در هفت فصل با عناوین امام رضا (ع) و فضل بن شاذان در نیشابور، تولد فضل بن شاذان پس از شهادت امام رضا (ع)، طرق مشایخ بزرگ شیعه بالعلل و استواری سند آن، منزلت علی بن محمد بن قبتیه راوی حدیث العلل، حیات برخی از استادان و شاگردان فضل تاییدی بر صحابی بودن وی، قرائن تاریخی، رجالی در معاصر بودن ابن شاذان با امام رضا (ع)، محمد بن سنان و تفاوت پاسخ‌های مسائل وی باالعلل فضل بن شاذان، تدوین شده است.

انتهای پیام/70001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول