اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو شورای انقلابی فتح در گفت‌وگو با فارس:

سفرهای ماراتنی «جان کری» به منطقه سودی برای ملت فلسطین ندارد

عضو شورای انقلابی جنبش فتح تاکید کرد که سفرهای ماراتنی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به سرزمین اشغالی هیچ سودی برای فلسطینیان به همراه ندارد.

سفرهای ماراتنی «جان کری» به منطقه سودی برای ملت فلسطین ندارد

«محمد النحال» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس در رام‌الله گفت که سفرهای «جان کری» به سرزمین اشغالی در سایه جانبداری آمریکا از تل‌آویو در مخالفت با اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و پذیرش مرزهای سال 1967 به عنوان مرز دولت آینده فلسطین و نیز مخالفت با اصل راه‌حل دو دولت، توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس و آزادسازی اسرایی که پیش از امضای توافقنامه اسلو به اسارت درآمده‌اند، بی‌فایده است.

وی تاکید کرد که چنین سفرهایی هرگز به نزدیک کردن دیدگاه‌های بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که مخالف اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی است، منجر نخواهد شد.

وی اشاره کرد که اسرائیل به ازسرگیری روند سازش توجه ندارد زیرا نمی‌خواهد حق فلسطینیان را به رسمیت بشناسد.

النحال تصریح کرد که هدف از سفرهای پی درپی کری به رام‌الله و قدس، شنیدن خواسته‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای بازگشت به روند سازش و نشان دادن این امر است که دولت آمریکا به پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی اهتمام دارد.

عضو شورای انقلابی جنبش فتح در ادامه سازمان‌های بین‌المللی بویژه دادگاه‌های جنایی را به ارجاع دادن سران رژیم اشغالگر به دادگاه‌های جنایی به دلیل ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان فراخواند.

این در حالی است که پنج‌شنبه گذشته همزمان با سفر کری به رام‌الله واقع در کرانه باختری، مردم فلسطین در مقابل مقر تشکیلات خودگردان فلسطین تظاهرات کرده و در محکومیت سیاست‌های آمریکا در منطقه شعار دادند و از «محمود عباس» رئیس این تشکیلات خواستند تا در نشست با «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی که قرار است یکشنبه آینده در اردن برگزار شود، شرکت نکند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول