اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت حماس با بازگشت عباس به مذاکرات سازش/ کری هیچ طرحی برای سازش ندارد

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش با مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که وزیر امور خارجه آمریکا به هر شیوه‌ای در تلاش برای ازسرگیری آن است، مخالف است.

مخالفت حماس با بازگشت عباس به مذاکرات سازش/ کری هیچ طرحی برای سازش ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، «موسی ابو مرزوق» تاکید کرد که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان هرگز با «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در رابطه با تحرکات آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی بر اساس مرزهای 1967  بحث و گفتگو نکرده است، بلکه حماس به کلی با چنین مذاکرات و راهکارهایی مخالف است و ما هرگز در این زمینه آنگونه که برخی طرف ها مدعی شده اند، با عباس گفت‌وگو یا هماهنگی نکرده‌ایم.

ابو مرزوق تشریح کرد که وزیر امور خارجه آمریکا طرح تازه ای را برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی با خود به همراه ندارد و تنها طرح پیشنهادی آمریکایی ها طرح مبادله اراضی فلسطینی خواهد بود و بس.

وی همچنین تصریح کرد که یکی از اصلی ترین دلایل شکاف داخلی فلسطین موضع گیری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه وحدت ملت فلسطین و آشتی ملی است و آنها هرکاری را برای تعمیق و تداوم شکاف داخلی فلسطین انجام می دهند، بنابر این ما همواره تاکید می کنیم که اولویت ما فلسطینیان برچیدن شکاف داخلی و تحقق وحدت فلسطینیان است و دوم اینکه دلیل اصلی تلاش های آمریکایی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات سازش است.

این عضو دفتر سیاسی حماس در رابطه با اینکه هدف از تلاش‌های جان کری برای ازسرگیری مذاکرات سازش ممانعت از تحقق آشتی ملی فلسطین باشد، تاکید کرد که آمریکایی ها چه مذاکرات از سرگرفته شود و چه از سر گرفته نشود، باز مخالف با تحقق آشتی ملی فلسطین هستند.

ابو مرزوق در خصوص آشتی ملی نیز عنوان کرد که هفته آینده نشست کمیته آزادی های عمومی برگزار خواهد شد و تمامی مسائل مرتبط در این زمینه مطرح شده و مورد بحث قرار می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابو مرزوق تاکید کرد که ما از هیچ تلاشی در راستای تحقق آشتی ملی فرو گذاری نمی کنیم و امیداریم هر چه زودتر شاهد تحقق این آشتی بوده و شکاف داخلی نیز به کلی برچیده شود.

وی در رابطه با احتمال برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان تا اواخر سال جاری نیز تاکید کرد که تمامی طرف ها این احتمال را می دهند و ما نیز هر تلاش و اقدامی را در این راستا انجام می دهیم.

ابو مرزوق همچنین در رابطه با زمان دقیق بازدید «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه از نوار غزه اظهار داشت: به اعتقاد بنده این مساله به خود اردوغان مربوط می شود، اما همگی ما می دانیم که وی بر انجام سفر خود به نوار غزه اصرار دارد، ما نیز از این سفر استقبال می کنیم و معتقدیم که چنین سفری برای ملت فلسطین مفید بوده و می تواند سهم بسزایی در لغو محاصره غزه داشته باشد. همچنین این سفر حاوی پیامی به جامعه بین الملل خواهد بود بدین مضمون که دیگر تداوم محاصره غزه قابل قبول نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول