اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاریو: کری توقف کامل شهرک‌سازی را به تل‌آویو پیشنهاد کرد

روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، توقف کامل شهرک‌سازی‌ها را پیشنهاد داده است.

معاریو: کری توقف کامل شهرک‌سازی را به تل‌آویو پیشنهاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، معاریو به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که «جان کری» در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» در قدس اشغالی سعی کرد این را دریابد که آیا اسرائیل آمادگی توقف کامل شهرک‌سازی‌ها را دارد.

بر اساس این گزارش کری به طرف اسرائیلی ابلاغ کرد که که ایده توقف کامل شهرک‌سازی‌ها را به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ارائه می‌کند تا مطمئن شود که آیا توقف شهرک‌سازی اقدام کافی برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیل هست یا خیر.

معاریو افزود که پاسخ نتانیاهو و عباس به پیشنهادات کری مشخص نیست.

یک مسئول ارشد اسرائیلی در این باره گفت که نخست‌وزیر اسرائیل برای گرفتن موافقت با توقف شهرک‌سازی‌ها با دشواری مواجه است و دلیل آن ترکیب ائتلاف دولتی است.

بر اساس این گزارش کری به طور رسمی درخواست توقف شهرک‌سازی‌ها را مطرح نکرده است و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز در این باره گفت که آمریکا برای پیشبرد روند صلح بین اسرائیل و فلسطینیان تلاش می‌کند زیرا تحقق صلح در تغییر فضاها در خاورمیانه سهیم خواهد بود.

اوباما اظهار داشت که حمایت از روند تحول دموکراسی در مناطق بی‌ثبات همانند خاورمیانه، عامل مهمی در استراتژی دولت آمریکا برای مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول