اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

استقبال بوشهری‌ها از مراسم اعتکاف چشمگیر بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر به ویژه جوانان استقبال چشمگیری از مراسم اعتکاف امسال داشته‎اند.

استقبال بوشهری‌ها از مراسم اعتکاف چشمگیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام نورالله موسوی نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال قبل مراسم در 120 مسجد استان بوشهر برگزار شد که امسال با توجه به استقبال مردم و به ویژه جوانان شاهد افزایش مساجد به 140 مسجد برگزاری مراسم اعتکاف در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی‎های انجام شده با مساجد برای احیای این سنت نبوی اضافه کرد: با هماهنگی‎های انجام شده به منظور بهره‌گیری هرچه بهتر معتکفین از برنامه‌های فرهنگی، در قالب ستادهای اعتکاف اقدامات لازم انجام شده و مسئولان اجرایی و ائمه جماعات تمام تلاش خود را در راستای استفاده بهینه از فضای فرهنگی، معنوی ایجاد شده به عمل می‌آورند.

موسوی نیا افزود: برنامه‎ریزی مجموعه برگزار کننده مراسم اعتکاف به نحوی تدوین شد که در عین این که عاملی برای ارتقای معرفت، بینش و نگرش معتکفین باشد، فرصت ذکر، مناجات و عبادت را هم برای معتکفین فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تشکیل حلقه‎های بصیرت و معرفت، تجلیل از خادمان اعتکاف و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از قبیل؛ قرآن، احکام، اعتقادی، خاطره نویسی، مقاله نویسی و شعر را از برنامه‎های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در ایام اعتکاف ذکر کرد.

وی به قرائت زیارت امیرالمومنین (ع)، ختم صلوات و نماز شب چهاردهم ماه رجب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مناجات امام علی (ع)، زیارت  عاشورا، اعمال و نماز شب پانزدهم ماه رجب و برنامه اعمال ام داوود از برنامه‌های مهم اعتکاف در استان بود.

انتهای پیام/66007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول