اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور صنفی کهگیلویه عنوان کرد

کشف بیش از 282 تخلف صنفی و غیرصنفی در کهگیلویه، ‌چرام و لنده

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه گفت: در دو ماهه نخست سال‌جاری هشت هزار و 170 بازرسی در حوزه صنفی و غیرصنفی در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده صورت گرفت که این بازرسی‌ها منجر به کشف 282 تخلف شد.

کشف بیش از 282 تخلف صنفی و غیرصنفی در کهگیلویه، ‌چرام و لنده

عین‌الله اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه عملکرد بازرسان واحد بازرسی مجمع امور صنفی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در دو ماهه نخست سال 92 را مورد تشریح قرار داد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 92 تا پایان اردیبهشت‌ماه بیش از هشت هزار بازرسی توسط مأموران مجمع امور صنفی در سطح شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده انجام شده است.

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه افزود: تعداد 282 تخلف در این مدت در سه شهرستان کشف شده است.

وی تعداد شکایات مردمی را بالغ بر دو هزار و 900 تخلف برشمرد و گفت: تعداد 189 مورد از این شکایات به صورت حضوری ارائه شده است و سایر شکایات به صورت تلفنی و کتبی گزارش شده است.

رئیس امور صنفی کهگیلویه تعداد واحدهای صنفی پلمب شده طی دو ماهه نخست سال 92 را 34 واحد عنوان کرد و افزود: بیش از سه هزار و 700 واحد صنفی و غیرصنفی مورد اخطار قرار گرفتند.

اخوان ارزش ریالی تخلفات را بالغ بر 272 میلیون ریال برآورد کرد.

این مسئول حوزه صنفی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی شهرستان‌ لنده مشخص شد که مواد لبنی، خواربار، پوشاک، و کفش نسبت به ماه‌های گذشته پنج درصد افزایش قیمت داشته است.

اخوان با بیان اینکه در حوزه لبنیات و خواروبار انواع روغن جامد و مایع 25 درصد افزایش قیمت وجود داشته است، اظهار داشت: کالایی مانند قند و شکر و برنج 16 درصد نسبت به سال 91 افزایش قیمت داشته است.

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه عنوان کرد: در حوزه میوه و تره‌بار 10 تا 20 درصد افزایش قیمت وجود داشته است.

اخوان تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در سال گذشته را نیز بالغ بر 44 هزار مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد بازرسی منجر به کشف 657 تخلف شده بود و بیش از 180 واحد از این واحدهای متخلف پلمب شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 17 هزار شکایت مردمی به واحد بازرسی مجمع امور صنفی کهگیلویه گزارش شده است، گفت: تعداد 22 هزار اخطاریه صنفی و غیرصنفی به متخلفان ارائه شد و تعداد 181 واحد صنفی متخلف که به اخطاریه توجهی نداشتند، پلمب شد.

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه در ادامه تأکید کرد: واحد بازرسی این مجمع در راستای تنظیم و کنترل بازار به صورت مستمر واحد‌های صنفی و غیرصنفی را رصد می‌کنند و واحدهای متخلف در صورت تخطی جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/81016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول