اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه دریانوردی چابهار خبر داد

برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: همزمان با ایام ا‌لبیض ماه رجب سنت حسنه اعتکاف برای دومین‌بار با حضور جمع زیادی از دانشجویان در مسجد نبوت دانشگاه برگزار شد.

برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

عباس توان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: اعتکاف از ظرفیت‌های ارزشمند دینی است که به برکت انقلاب اسلامی احیا شده است.

وی افزود: البته اعتکاف در گذشته هم مورد توجه بود، ولی معمولا با حضور جمع محدودی از عرفا و اهالی سلوک برگزار می‌شد و یک همایش عمومی و فراگیر نبود؛ انقلاب اسلامی شمار زیادی از سنت‌های فراموش شده را احیا کرد و اعتکاف، سرآمد این سنت است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار یادآور شد: انقلاب اسلامی اعتکاف را احیا کرد و جرقه شروع آن نیز از دانشگاه‌ها زده شد و امروز شاهد هستیم که اعتکاف در شمار برنامه‌های موفق دانشگاه‌ها است و مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مراسم که به همت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برپا شد دانشجویان با بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند به نیایش و عبادت به درگاه معبود پرداخته و چند صباحی با خدای خود خلوت می‌کنند و جان و روح خود را با خالق هستی ارتباط می‌دهند تا با توشه معنوی ، اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر به زندگی خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد: همچنین به مناسبت میلاد مولود کعبه، مولی الموحدین حضرت علی (ع) و روز پـدر جشن با شکوهی در مسجد نبوت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد که در این مراسم حجت الاسلام خالقی با بیان روایات و احادیث به تشریح ابعاد شخصیتی امیر المومنین علی (ع) پرداختند در ادامه مداحان اهل بیت در وصف مولای متقیان به اجرای مولودی خوانی پرداختند.

لازم به ذکراست: اعتکاف در لغت به معنای توقف در جایی است، اما تعریف اصطلاحی اعتکاف: امام خمینی (ره) در تعریف اعتکاف می‌فرمایند: "وَ هُوَ اللَّبَثُ فِی المَسجِدِ بِقَصدِ التَعّبُدِ بِهِ وَ لا یعتَبَرُ فِیه ضَمُّ قَصدِ عِبادَةٍ اُخری خارِجَةً عَنهُ وَ اِن کانَ هُو الاَحوِط؛ اعتکاف، ماندن در مسجد به نیت عبادت است و قصد عبادت دیگر، در آن معتبر نیست. اگر چه احتیاط مستحب نیت عبادتی دیگر، در کنار اصل ماندن است.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول