اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 5435 مدرسه در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از فعالیت 5 هزار و 435 مدرسه در آذربایجان غربی خبر داد.

فعالیت 5435 مدرسه در آذربایجان غربی

فریبرز اسمعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به اقدامات بسیاری که در سال‌های گذشته در زمینه توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در آذربایجان غربی صورت گرفته، اظهار داشت: همچنان برای رسیدن به میانگین کشوری باید تلاش کرد.

وی به مقایسه وضعیت کنونی فضاهای آموزشی آذربایجان غربی با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار و 548 آموزشگاه در استان داشیم که با رشد سه ممیز پنج برابری، این میزان تا پایان سال 91 به 5 هزار و 435 آموزشگاه در استان رسیده است.

اسمعیل‌زاده تعداد کلاس‌های درس استان در سال 57 را 8 هزار و 378 کلاس درس عنوان کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی و توجه گسترده به امر آموزش و توسعه فضاهای آموزشی، با رشد سه برابری کلاس‌های درس در استان مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در پایان سال گذشته 25 هزار و 121 کلاس درس در استان دایر بود و با اتمام طرح‌های در دست نیز تعداد آن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: به لحاظ زیربنای فضاهای آموزشی نیز با رشد سه ممیز هفت برابری از 618 هزار و 803 مترمربع در پایان سال 57 به 2 میلیون و 284 هزار و 964 مترمربع در پایان سال 91 رسیده‌ایم.

اسمعیل‌زاده اضافه کرد: تراکم دانش‌آموز در هر کلاس از 28 ممیز هشت نفر در هر کلاس، به 21 ممیز هشت نفر کاهش پیدا کرده که نشان از کاهش متوسط هفت نفر در هر کلاس است که خود می‌تواند عاملی بر ارتقای کیفیت آموزشی باشد.

وی اعلام کرد: با وجود اقدامات بسیاری که در سال‌های گذشته، به ویژه در طول دولت نهم و دهم در استان صورت گرفته است و با توجه به گستردگی فضاهای آموزشی و حجم نیازها، برای رسیدن به میانگین کشوری باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد که این مهم، نیازمند توجه مسئولان استانی و کشوری در راستای تأمین اعتبارات لازم به این بخش است.

اسمعیل‌زاده در خاتمه به اهمیت مشارکت مردم در زمینه توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت در مدرسه سازی علاوه بر بهره‌مندی از اجر معنوی و رضایت الهی، سبب تعالی فرهنگ جامعه و رشد و اعتلای آن می‌شود.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول