اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی خبر داد

تعهد 350 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز در این استان را طی هفت سال گذشته 350 میلیارد ریال عنوان کرد.

تعهد 350 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی

مجید علیداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی از سال 85 با برگزاری هشتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آغاز به کار کرد، گفت: در آن مقطع تعداد خیران 35 نفر بوده که این تعداد در سال گذشته به 488 نفر افزایش یافت.

وی افزود: 101 نفر در سال گذشته در جشنواره خیرین مدرسه ساز به شمار خیرین افزوده شده است.

علیداد تصریح کرد: تعهدات خیرین برای ساخت فضاهای آموزشی 118 فضا بوده که در اقصی نقاط خراسان شمالی اجرا می‌شود.

به گفته رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی، این تعداد فضای آموزشی بالغ بر 357 کلاس درس بوده که با 82 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به سایر تعهدات خیرین برای ساخت خوابگاه، سالن ورزشی، نمازخانه و یا خانه معلم این تعهدات را بالغ بر 98 مورد عنوان کرد.

علیداد تصریح کرد: حدود 4 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها از سوی خیرین تعهد شده است.

وی به تعهدات اهدای زمین از سوی خیرین خراسان شمالی هم برای مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: در این راستا 153 قطعه زمین برای اجرای پروژه‌های آموزشی اهدا شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی همچنین از اهدای 34 باب مغازه، آپارتمان و منزل برای امر مقدس ساخت مدرسه هم خبر داد و افزود: ارزش این واحدها افزون بر 17 میلیارد ریال بوده است.

وی به 131 مورد کمک نقدی برای مدرسه سازی در خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: این کمک‌ها بالغ بر 3 میلیارد و 404 میلیون ریال بوده که به شماره حساب مربوطه واریز شده است.

علیداد با بیان اینکه در ابتدای تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی و برگزاری نخستین جشنواره این استان نسبت به سایر استان‌ها در بخش مدرسه سازی فاصله داشت، اظهار کرد: خوشبختانه با همت خیرین، این استان به لحاظ حجم کمک‌ها خود را به استان‌های همتراز و سطح قابل قبولی رسانده است.

وی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه زبان انسان در مقابل روح بلند نیکوکاران در کمک به جهاد مقدس مدرسه سازی قاصر است، اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت نیکوکاران در آینده نزدیک مشکل کمبود فضای آموزشی در استان برطرف شود.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول