اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

افزوده شدن 20 مسجد به مساجد میزبان مراسم اعتکاف در بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به استقبال مردم استان بوشهر از آیین اعتکاف، امسال 20 مسجد به مساجد میزبان این مراسم افزوده شده است.

افزوده شدن 20 مسجد به مساجد میزبان مراسم اعتکاف در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی نیا به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: سال گذشته 120 مسجد میزبان مراسم اعتکاف بود، اما امسال این تعداد به 140 مسجد رسیده است.

وی گفت: برای برنامه‌های جانبی این مراسم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و دست‌اندرکاران اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مجموعه برگزار کننده مراسم اعتکاف به نحوی تدوین شده که در عین این که عاملی برای ارتقای معرفت، بینش و نگرش معتکفین باشد، فرصت ذکر، مناجات و عبادت را هم برای معتکفین فراهم کند.

موسوی‌نیا اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از قبیل قرآن، احکام، اعتقادی، خاطره نویسی، مقاله نویسی و شعر، تشکیل حلقه‌های بصیرت و معرفت، تجلیل از خادمان اعتکاف از جمله برنامه‌های جانبی مراسم اعتکاف در مساجد استان بوشهر است.

این مقام مسئول بیان کرد: مناجات امام علی (ع)، زیارت عاشورا، اعمال و نماز شب پانزدهم ماه رجب و برنامه اعمال ام داوود از برنامه‌های مهم اعتکاف در استان خواهد بود.

حضور فعال دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز به برنامه‌ریزی این دانشگاه برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف در این دانشگاه انجام شده و شاهد حضور حدود 200 دانشجو در مراسم اعتکاف هستیم.

حجت‌الاسلام عباس دشتی افزود: ماه رجب منتسب به خدا بوده و میقات ماه مبارک رمضان و دروازه ورود به شهرالله است و خداوند در بین همه دانشجویان تنها به شما توفیق اعتکاف در این ماه را عنایت کرده است.

وی با تشکر از همه مسئولان و اعضای ستاد اعتکاف دانشگاه که در برگزاری این اعتکاف تلاش کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد برنامه‌های اعتکاف به نحو مطلوب برگزار شود و معتکفین نیز قدر خود را دانسته و در این روزها بسیار به تفکر بپردازند.

مسئول ستاد اعتکاف و مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: حدود 200 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مساجد نبی‌اکرم (ص) و فاطمه زهرا (س) دانشگاه معتکف شده‌اند و برای این عزیزان در ایام اعتکاف برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام مجتبی احمدی افزود: در مراسم اعتکاف امسال دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی مانند تلاوت قرآن، مداحی، سخنرانی و حلقه‌های معنوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول