اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حال و هوای اعتکاف گزارش می‌دهد

تمرین بندگی در روزهایی به رنگ خدا

مهمترین فضیلت اعتکاف خودسازی، بازگشت به خویشتن و در پایان رسیدن به مقام قرب الهی است.

تمرین بندگی در روزهایی به رنگ خدا

 به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ماه رجب یکی از ماه‎های پر ارزش است که فضیلت‌های زیادی دارد. یکی از مهمترین اعمال ماه رجب اعتکاف است.معتکفان روزهای 13، 14 و 15 رجب را روزه می‎گیرند و در واقع شخص معتکف سه روز مهمان خدا است که شرط اصلی اعتکاف روزه است.

در این دنیای پر از دغدغه و مادی ما اعتکاف بزرگترین بهانه برای دور شدن از هیاهوی زندگی مادی، ماشینی و خلوت کردن با خدا است . اعتکاف آثار و برکات زیادی در زندگی دنیوی و اخروی ما انسان‌ها دارد.

پیامبر اکرم (ص) در مورد اثر اخروی اعتکاف فرمودند که هر کس به منظور کسب رضایت پروردگار، یک بار معتکف شود، خداوند بین او و آتش جهنم سه خندق و حفره بزرگ ایجاد می‌کند که فاصله هر یک تا دیگری بیش از مسافت بین مشرق و مغرب است.

خدا دوست دارد که بنده‌ خود با او خلوت کند و در اثر این گوشه‌نشینی با خدا، بنده در زمره بهترین دوستان خدا قرار می‎گیرد و ایام اعتکاف بهترین فرصت است، تا با خدای خود راز و نیاز کنیم، زیرا ممکن است که در ایام سال چنین فرصت‎هایی برای ما میسر نشود.

ایام اعتکاف سپیدترین روزهای سال هستند که با ولادت مولود کعبه آغاز می‎شود و چه لذت بخش است که چند روزی را برای خود باشیم و مهمان پروردگار تا بتوانیم در این ماه استغفار، از بندگان خوب خدا باشیم و رحمت پروردگار در این روزهای عزیز نصیب ما هم شود.

این روزها بهترین زمان است، تا سر سنگین‎مان را که پر از دغدغه و نگرانی است، بر شانه‎های صبور خدا بگذاریم و آرام آرام بگوییم و بگرییم و چقدر خداوند چنین لحظه‎ای را دوست دارد که بنده‌اش با او حرف بزند، چرا که هستی عالم همیشه با او بودن را دوست دارد.

اشک تنها قطره‎ای است که قبل از آنکه فرود آید، عروج می‎کند و در این روزها قطره‎های اشک از چشم معتکفان می‎ریزد و فریاد‎ها هم بالا می‎رود، تا خدا باز هم مثل همیشه صدای ما را بشنود و پاسخ دهد.

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: اعتکاف، گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جویى و بازگشت از دنیاطلبی به سمت قبله هستى است.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی افزود: خودسازى و استمداد از آستان قدس ربوبى از مهمترین برکات اعتکاف است و اعتکاف فرصتى است، تا انسان براى بازگشت به خویش و خداى خویش هزینه کند، تا با گریز از هیاهو و جنجال‎های زندگى مادى بتواند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهد.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: تقویت ایمان در جوانان و نوجوانان بهترین سلاح برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و ایام اعتکاف برای جوانان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: 22مسجد شهری و روستایی در شهرستان بروجرد هم اکنون پذیرای معتکفان هستند و برنامه‎های متنوعی مانند تلاوت قرآن، مداحی، قرائت ادعیه، سخنرانی و مسابقات مختلف برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد در این روزهای زیبا که بهترین راه انس با خدا است، برای همدیگر دعا کنیم و در صدر همه دعاهای ما فرج امام زمان (عج) باشد.

-------------------------------

گزارش از مرجان سلیمانی

------------------------------

انتهای پیام/2304/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول