اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بافت تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد

سیاست‌های تشویقی برای بهسازی در بافت تاریخی

شهردار بافت تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز گفت: برای بهسازی و مقاوم‌سازی در این بافت سیاست‌های تشویقی اجرا می‌شود.

سیاست‌های تشویقی برای بهسازی در بافت تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی رحیمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 80 درصد از پلاک‌های مسکونی در بافت تاریخی و فرهنگی آسیب‌پذیر است.

شهردار بافت تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز ابراز داشت: با توجه به قدمت بافت تاریخی شهر واحدهای مسکونی در این بافت در شرایط حساسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در این راستا با اعمال سیاست‌های حمایتی شهروندانی که بخواهند در بافت تاریخی اقدام به بهسازی یا مقاوم‌سازی و ساخت و ساز کنند از تخفیف 100 درصدی عوارض برخوردار می‌شوند.

رحیمی افزود: با اعطای تسهیلات رایگان در حوزه‌هایی مانند نقشه‌کشی و نظارت، شهروندان می‌توانند به راحتی در این بافت به مرمت و بهسازی بپردازند.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی نیز با اعطای تسهیلات بلاعوض تا سقف 50 درصد هزینه مرمت به صاحبان، شرایط مناسبی ایجاد کرده است تا ساکنان بافت اقدام به مرمت منازل خود کنند.

شهردار بافت تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: با تجمیع واحدهای این بافت می‌توان شاهد شرایط مناسب برای احیای آن بود.

وی ادامه داد: بافت تاریخی و فرهنگی شهرداری بافتی ویژه در سطح شهر است و با توجه به موقعیت این بافت باید آن را قلب شهر بخوانیم.

رحیمی با اشاره به پروژه‌های مهمی مانند بین‌الحرمین، نیکان و زندیه که در این بافت در حال احداث است، بیان کرد: محور تمام این پروژه‌ها کاربری فرهنگی بوده و قابلیت فرهنگی این پروژه‌ها افزون بر کاربری تجاری آن‌ها است.

شهردار بافت تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز اضافه کرد: از هر نوع سرمایه‌گذاری در این بافت استقبال می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند از ظرفیت‌های این بافت بهره‌مند شود.

انتهای پیام/24489/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول