اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت دزفول

دزفول، شهر موشک‌باران‌هایی که ایستاد و مقاومت کرد

امروز چهار خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول است شهری که با وجود موشک‌باران‌ها ایستاد و مقاومت کرد.

دزفول، شهر موشک‌باران‌هایی که ایستاد و مقاومت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، دزفول شهری است که مردمانش همچون دیگر ایرانیان در طول دوران دفاع مقدس و جنگ تحملیی حماسه‌هایی جاویدان آفریدند.

این شهر همان جایی است که امام خمینی (ره) در روزهای موشک‌باران آن فرمودند: دزفولی‌ها دین خود را به اسلام ادا کردند.

دزفول شهری است که در دوران دفاع مقدس مکرراً مورد هجوم دشمن و موشک‌باران رژیم بعث عراق بود و به عبارتی آن را با عنوان شهر موشک‌ها می‌گفتند.

به ویژه در آغاز جنگ تحمیلی این شهر بارها مورد هجوم و موشک‌باران دشمن قرار گرفت و بیش ‌از 200 بار موشک‌باران و 20 هزار بار گلوله‌باران شد اما همچنان استوار و مقاوم بود.

با وجود موشک‌باران شدید این شهر مردم همچنان در شهر مانده بودند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد.

دزفول و مقاومت مردم این شهر بی تردید تاثیر بسیار زیادی را بر سرنوشت جنگ تحمیلی داشت و با وجود حملات وحشیانه دشمن بعثی مردم این شهر در کنار رزمندگان دفاع و مقاومتی دلیرانه از خود به جای گذاشتند و این شهر را به شهر استقامت مشهور کردند.

در روزهایی که شهر زیر آتش شدید دشمن قرار داشت همچنان زندگی بر این شهر جاری بود و دزفول هیچ‌گاه رنگ خزان را به خود ندید.

همین جاری بودن زندگی در آن موجب امید و دلگرمی هرچه بیشتر رزمندگان خطوط مقدم جبهه و جنگ شده بود.

یکی از نکات بارز خصوص این شهر آن است که با وجود آنکه برخی موشک‌های دشمن گاهی یک محله را با خاک یکسان می‌کرد اما مردم به سرعت اقدام به بازسازی می‌کردند و در نتیجه زندگی در این شهر با وجود همه مشکلات موجود ادامه داشت.

*چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول

نام‌گذاری یک روز در تقویم دفاع مقدس به نام روز مقاومت و پایداری و روز دزفول اقدام ارزشمندی  بود که برای ماندگاری حماسه مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس تأثیرگذار است.

اهمیت این نام‌گذاری از آن جهت است که در روز چهار خرداد و پس از سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت قرار داشته و حماسه پایتخت مقاومت ایران را با حماسه مقاومت مردم دزفول پیوند زده است.

در واقع این روز به منظور نمایش حماسه آفرینی مردم این شهر در دوران دفاع مقدس که علاوه بر حضور دلاورمردان این خطه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خود نیز جانانه و دوشادوش رزمندگان ایستادند و بهترین الگوی ایستادگی و فداکاری را مقابل دشمنان به  منصه ظهور رساندند.

همچنین این روز بهانه‌ای است تا در آن کمبودها و خواسته‌های این شهر و مردم آن که در دوران جنگ از هست و نیست خود برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه گذاشتند و در این دوران علاوه بر ویرانی زیر ساختهای موجود از قافله توسعه و پیشرفت‌همه جانبه عقب ماندند بیان شود.

* برنامه‌های گرامی‌داشت چهارم خرداد در دزفول

در این راستا نیز هرساله برنامه‌های مختلفی به این مناسبت در دزفول برگزار می‌شود که امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص در حال انجام است.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای موشکی این شهر، برگزاری یادواره شهدای مقاومت و پایداری دزفول، ‌برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، تشکیل حلقه اتحاد و شادی کودکان در میدان امام خمینی، دوچرخه‌سواری و رژه موتورسواران بسیج و مراسم جشن میلاد امام علی(ع) و چهارم خرداد در حرم مطهر سبزقبا(ع) از برنامه‌های گرامی‌داشت چهارم خرداد در دزفول است.

علاوه بر این و به همین مناسبت برنامه‌های دیگری نیز به همین مناسبت و در نقاط مختلف این شهر برگزار می‌شود که برگزاری همایش بانوان، پدران آسمانی، و برنامه‌های مختلف دیگر در مساجد و پایگاه‌های بسیج این شهر از جمله آن‌ها هستند.

انتهای پیام/72008/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول