اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه پدران روستایی

مسابقات دال پلان در کاشان برگزار شد

به مناسبت ولادت با سعادت امیرالمؤمنین علی(ع) مسابقات ورزشی ویژه پدران روستایی در روستای احمدآباد بخش مرکزی کاشان برگزار شد.

مسابقات دال پلان در کاشان برگزار شد

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی این شهرستان امروز در پایان این مسابقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ارج نهادن به مقام شامخ و شایسته پدر، یادآوری خاطرات دوران کودکی و جوانی این سروران و دور هم جمع شدن خانواده‌های روستائی در کنار بزرگان به ویژه پدران زحمتکش عنوان کرد.

سید علی افراشی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) برگزار شد، بیش از 50 نفر از پدران و پدربزرگ‌های روستایی در مسابقات دال پلان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گفته وی در این دوره از مسابقات سه دال به فاصله یک و نیم متر در کنار یکدیگر قرار گرفت و شرکت‌کنندگان در دو گروه 9 و 10 به فاصله  8 تا 10 متر از دال‌ها سنگ‌اندازی کردند.

رئیس هیئت ورزش‌ِهای روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: در پایان این دوره از مسابقات به نفرات اول تا سوم به ترتیب حبیب شورابی با 24 امتیاز، علیرضا عابدینی با 14 امتیاز و مهدی رضائی با 12 امتیاز جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

وی یادآور شد: این دوره از مسابقات که به داوری سید دخیل طالبی، سید ماشاالله طالبیان و رحمان خیراندیش برگزار شد، از قدمعلی شهریاری به عنوان مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده تقدیر شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشان، همچنین از برگزاری مسابقات دال پلان ویژه مادران روستائی نیز خبر داد و عنوان کرد: در این دوره از مسابقات که ویژه مادربزرگ‌ها و مادران در روستای احمدآباد برگزار شد، مریم قنبری، نیلوفر رئوفی و فاطمه رضائی که مسن‌ترین مادر روستا بود به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

به گفته وی داوری مسابقات دال پلان ویژه مادران روستائی را زهرا عابدپور، معصومه حاج‌میرزا و فروغ صالحی شهرابی برعهده داشتند.

روستای احمدآباد در 40 کیلومتری کاشان با 12 خانوار در منطقه کویر واقع شده است.

انتهای پیام/2406/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول