اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

کاندیداها وعده‌های نشدنی ندهند

امام جمعه ملایر گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های نشدنی پرهیز کنند و کارشان از روی اخلاص و برای خدا باشد.

کاندیداها وعده‌های نشدنی ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا باعث پرهیز از خشم خدا می‌شود و کسانی که باتقوا باشند کارها و امور زندگیشان خود به خود اصلاح می‌شود.

وی گفت: انسان باتقوا در مسیر صداقت و بندگی خدا گام برمی‌دارد و در معاملات روزانه، امور زندگی معاشرت با مردم با رعایت تقوا و عدالت رفتار می‌کند و اگر انسان تقوا داشته باشد پای هر سفره‌ای نمی‌نشیند و حلال و حرام را از هم تشخیص می‌دهد.

خطیب جمعه ملایر در ادامه به سالروز میلاد مولای متقیان در 13 رجب اشاره کرد و گفت: تا کنون در دنیا کسی پیدا نشده که تولدش در خانه کعبه باشد و این مهم تنها مختص حضرت علی (ع) بوده است.

وی به خصلت‌ها و سجایای آن حضرت اشاره کرد و افزود: هیچ کس جز خدا نتوانسته است علی(ع) را بشناسد و او را وصف کند و اگر مردم آن زمان حضرت علی(ع) را می‌شناختند هرگز با او دشمنی نمی‌کردند.

فاضلیان افزود: اگر می‌خواهیم شیعه و مرید علی(ع)  باشیم باید با مطالعه کتاب نهج‌البلاغه و عمل به خطبه‌های آن در مسیر اصلاح خود و جامعه گام برداریم.

وی در ادامه به سنت حسنه اعتکاف اشاره کرد و عنوان داشت: متعکفین با وارد شدن به این مسیر معنوی به مدت سه روز از هیاهوی روزمره دنیوی خلاص شده و با دعا و نیایش در درگاه احدیت خود را پاک و منور می‌سازند.

امام جمعه ملایر حضور جوانان را در این مراسم معنوی را نشان از خلوص و نیت پاک جوانان برشمرد و تصریح کرد: باید زمینه‌های امور دینی و معنوی برای جذب جوانان در جامعه مهیا شود.

وی در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61 اشاره کرد و افزود: فتح خرمشهر برای ملت ایران یک حادثه شیرین و به یادماندنی است که هرگز از ذهن ملت ایران نخواهد رفت.

فاضلیان تصریح کرد: رزمندگان اسلام طی ماه‌ها مقاومت در برابر دشمن بعثی سرانجام در عملیات بزرگ بیت‌المقدس توانستند خرمشهر را از دست متجاوزان خارج کنند و اجازه تعدی دشمن را به خاک مقدس ایران ندهند.

وی گفت: این پیروزی یک مسئله عادی و معمولی نبود بلکه مسئله مافوق طبیعت و یک معجزه از سوی خداوند برای ملت ایران بود.

خطیب جمعه ملایر در ادامه به مسئله مهم انتخابات اشاره و بیان کرد: کسانی که صلاحیت آنها تأیید شده و به عنوان نامزدهای انتخابات انتخاب شده‌اند باید از دادن وعده‌‌های نشدنی پرهیز کنند.

وی خطاب به کاندیداها گفت: پرهیز از تخریب یکدیگر امری بسیار پسندیده است و کسانی که در زندگی خود خدا را در نظر داشته باشند هرگز به دیگران تهمت نمی‌زنند و یکدیگر را تخریب نمی‌کنند.

فاضلیان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات را امری مهم و حضور حماسی است و حضور حداکثری مردم تحقق شعار رهبری خواهد بود.

انتهای پیام/89013/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول