اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:

آزادسازی خرمشهر ماندگارترین حماسه در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای آزادسازی خرمشهر تاکید کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر ماندگارترین حماسه در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است.

آزادسازی خرمشهر ماندگارترین حماسه در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه خرمشهر با توکل بر خدا و تکیه بر علم و پشتوانه مردمی آزاد شد، اظهار داشت: فتح خرمشهر که نقطه عطفی برای ایران در برابر جهانیان به حساب می‌آید واقعه عظیمی بود که در آن شهدا و رزمندگان برگی درخشان را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

وی تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر ماندگارترین حماسه در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است که رزمندگان غیور و از جان گذشته ایران اسلامی با پیروی از ولایت فقیه و دستانی خالی خرمشهر را از دست دشمنانی که حمایت مستکبران جهان را یدک می‌کشیدند آزاد کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت : رزمندگان و دلیرمردانی که در عملیات آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند زرین‌ترین و پرافتخارترین صفحات را به کتاب تاریخ ایران اسلامی افزودند.

هنرمند با تاکید بر اینکه اگر امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه‌های مختلف جهانی حضور دارد، حاصل مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است، گفت: در دوران جنگ تمام دنیا علیه ایران هم قسم‌ شده‌ بودند اما آنچه موجب پیروزی ایران در این جنگ نابرابر شد قدرت رهبری و نقش بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) و انگیزه و اراده نبرد در رزمندگان اسلام بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: دشمن قبل از آزادسازی خرمشهر تصور می‌کرد می‌تواند با اشغال این شهر ایران را فتح کند، اما خوشبختانه آزاد سازی خرمشهر تمام اندیشه‌ها و تمام محاسبات علمی و فنی و نظامی دشمن را تغییر داد.

وی با بیان اینکه صدام سقوط خرمشهر را برابر با سقوط بصره و عراق می‌دانست و از آن به عنوان حیات سیاسی عراق یاد کرده بود، گفت: صدام حیات سیاسی عراق را در گرو ماندگاری خرمشهر می‌دانست که با شجاعت و مقاومت و ایستادگی رزمندگان تمام ایده‌های او نقش بر آب شد.

هنرمند افزود: با پیروزی رزمندگان ایران در آزاد سازی خرمشهر نیروهای صدام از هم پاشیدند و به دنیا ثابت شد هیچ قدرتی توان مقابله با نیروهای ایران اسلامی را ندارد.

انتهای پیام/87004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول