اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش نقش مشارکت مردم در اصلاح رفتارهای ترافیکی

پیش‌نویس سند راهبردی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک اراک تدوین شد

رئیس ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی گفت: پیش‌نویس سند راهبردی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک اراک با هدف افزایش نقش مشارکت مردم در اصلاح رفتارهای ترافیکی تدوین شد.

پیش‌نویس سند راهبردی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک اراک تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی در نشست اعضای ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی اظهار داشت: ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش بسیار موثری در کاهش حوادث جاده‌ای دارد که باید در راستای ارتقای این فرهنگ مسئولان چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: توجه به فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی می‌شود.

رئیس ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان بیان داشت: این ستاد در سال‌های گذشته طرح‌های بسیار خوبی را به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک مورد بحث و بررسی قرار داده و تعدادی را نیز به مرحله اجرا درآورده است.

فتح‌آبادی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک شهرستان اراک به عنوان یکی از طرح‌های این ستاد گفت: برنامه‌های اجرایی و اقدامات فرهنگی و عملیاتی این سند از اوایل ماه آینده در اراک اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیات این سند باید به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان برسد، اظهار داشت: تمام کلیات این سند ظرف یک ماه آینده به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارسال خواهد شد.

رئیس ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان مرکزی پیرامون محورهای این سند بیان داشت: استفاده از الگوهای موفق و تجربیات استان‌های دیگر، شناسایی نقاط حادثه خیز شهری، پیش‌بینی پارک‌های متعدد ترافیک و مکان یابی کارشناسانه ساخت پل‌های هوایی عابر پیاده و ماشین‌رو از محورهای مهم این سند است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز گفت: متاسفانه در سال گذشته میزان تصادفات فوتی در استان 45 درصد افزایش داشت که تلاش داریم این میزان را کاهش دهیم.

ابوالفضل امیدی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک در استان با توجه به بالا بودن میزان تصادفات و حوادث جاده‌ای در این استان از ضروریات است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات ترافیکی نبود پارکینگ‌های طبقاتی مناسب در مناطق پرتردد شهری و تمرکز خدمات پزشکی و کالایی در هسته مرکزی شهر است که امید می‌رود با احداث پارکینگ‌های جدید در سطح شهر این معضل برطرف شود.

انتهای پیام/87005/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول