اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس پیشنهاد داد

راه‎اندازی مرکز مطالعات مبارزه با ملخ / شناسایی 60 گونه ملخ در گنبدکاووس

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: با وجود خسارت‎های ملخ مراکشی به مزارع کشاورزی نیاز است تا یک مرکز مطالعات مبارزه با ملخ در این شهرستان راه‎اندازی تا نگرانی‎های کشاورزان منطقه برطرف شود.

راه‎اندازی مرکز مطالعات مبارزه با ملخ / شناسایی 60 گونه ملخ در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله نوراللهی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان ضمن بزرگداشت سالروز حماسه سوم خرداد اظهار داشت: 60 گونه ملخ در شهرستان گنبدکاووس شناسایی شده که البته امسال مبارزه با ملخ مراکشی با تعیین سم، تجهیزات و امکانات موردنیاز در دستور کار کشاورزان قرار گرفته است.

دامنه هجوم خسارت‎های ملخ مراکشی به مزارع بسیار زیاد است

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مبارزه با ملخ مراکشی با کمک مردم در حال انجام است، متذکر شد: دامنه هجوم خسارت‎های ملخ مراکشی به مزارع بسیار زیاد است ولی اقدامات پیشگیرانه در این راستا در حال انجام است.

فرماندار گنبدکاووس مبارزه شیمیایی و بیولوژیک را در کاهش آفت ملخ مراکشی یک ضرورت مهم خواند و افزود: جایگزینی مبارزه بیولوژیک به جای مبارزه شیمیایی گام بلندی در کاهش این آفت است که استفاده از آن می‎تواند تاثیر شگرفی برجای بگذارد.

ملخ مراکشی قدمت 60 ساله دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ملخ مراکشی قدمت 60 ساله دارد و کانون‎های جدید نیز با هجوم توده‎های جدید در حال شکل گرفتن است چنانچه مزرعه‎ای سه بار سمپاشی شده و توده‎ای از لاشه‎های ملخ به چشم می‎خورد اما ملخ‎های جدید نیز مشاهده می‎شود.

سیدمحمدی خاطرنشان کرد: ملخ‎های گونه‎های جدید به گفته کشاورزان از 100 متری مرز ترکمنستان وارد مزارع شده و تخم‎ریزی کردند و کانون‎های جدید ملخ تشکیل شده است.

وی از اجرای مبارزه بیولوژیک در استان خبر داد و گفت: حوضچه‎های آبی، مبارزه باکتریایی و ویروسی از جمله مبارزه بیولوژیک برای از بین بردن ملخ مراکشی است.

انتهای پیام/83001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول