اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد

وجود بیش از 6000 نخبه شاهد و ایثارگر در کشور

رئیس نخبگان و سر آمدان شاهد و ایثارگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان نقش مؤثر نخبگان در خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: تاکنون بیش از شش هزار نخبه در کشور شناسایی شده است.

وجود بیش از 6000 نخبه شاهد و ایثارگر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن حسین‌زاده امروز در همایش «حماسه سیاسی» به فرامین مقام معظم رهبری در راستای ارتقاء رشد علمی در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: معظم‌له فرموده‌اند که باید ایران در قله علم قرار گیرد و مرجع علمی جهان تلقی شود که ایشان از تعابیری از جمله نهضت نرم‌افزاری و مرز شکنی دانش در خصوص استفاده می‌کنند.

رئیس نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: با توجه به اینکه تحقق شعار امسال رسالت سنگینی است که از وظایف ملت ایران بوده و حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو با توجه به شرایط حساس کشور در مجامع بین‌المللی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی به تعداد نخبگان شاهد و ایثارگران در کشور اشاره کرد و گفت: در مجموع 31 استان کشور بیش از شش هزار نفر نخبه شاهد و ایثارگر وجود دارد که پراکندگی آنها به لحاظ رشته‌ای، دانشگاهی و تخصصی در حوزه وزارت بهداشت و علوم در 49 رشته اصلی و PHT حضور فعال دارند.

حسین‌زاده با بیان اینکه پراکندگی و تکثر فوق‌العاده‌ای در مجموعه نخبگان شاهد وجود دارد، ابراز داشت: با ساماندهی جامعه نخبه شاهد در کشور تمامی نخبگان در هر دو حوزه در کلیه دستگاه‌های کشور حضور فعال و چشم‌گیری دارند و از ظرفیت آنها نهایت استفاده صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: توفیقاتی که امروزه در جامعه اتفاق افتاده بخشی از آن را مرهون مجاهدت‌های علمی نخبگان شاهد و ایثارگران هستیم که امروزه به نوعی جهاد علمی را در پیش گرفتند و با سلاح خود مقابل دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی می‌کنند.

این مسئول کشوری اذعان کرد: شاخص‌های خاصی برای اینکه افراد شاهد و ایثارگر نخبه تلقی شوند وجود دارد که می‌توان اساس تأسیس مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر را شناسایی، حمایت و تقویت فرزندان شاهد و ایثارگر دانست.

حسین‌زاده با بیان اینکه حمایت‌های در قالب مادی و معنوی از نخبگان شاهد و ایثارگر صورت می‌گیرد تصریح کرد: حمایت از تألیفات نخبگان و حمایت ریالی در جهت رشد علم و دانش کشور از جمله حمایت‌های مادی برای جامعه هدف است.

رئیس نخبگان شاهد و ایثارگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیگر حمایت از نخبگان را معرفی آن‌ها به جامعه، مطرح شدن آنها در دانشگاه‌ها به عنوان هیات‌های علمی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: حمایت‌های معنوی از جمله تکریم نخبگان و معرفی آن‌ها به جامعه و رسانه‌ای کردن بوده تا بتوان حالت الهام‌بخشی و اثربخشی در حوزه ایده‌ای را داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول