اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان:

48 نخبه هنری کشور تجلیل می‎شوند

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان گفت: برگزیدن نخبگان هنری کشور در سال جاری تجلیل می‎شوند.

48 نخبه هنری کشور تجلیل می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آریا الستی پیش از ظهر امروز در چهاردهمین نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با بنیادهای استانی در شهرکرد اظهار کرد: تجاری سازی اختراعات مخترعان وظیفه بنیاد ملی نخبگان نیست، بلکه شناسایی استعدادها، معرفی ایده‌ها و اعمال حمایت‌ از استعدادهای برتر و مخترعان در برنامه کاری بنیاد قرار دارد.

وی افزود: در حقیقت حمایت‌های بنیاد نخبگان کاملا هدفمند است.

الستی با اشاره به اینکه تجاری سازی ایده‌های نخبگان در چهار سال گذشته سیر صعودی داشته است، گفت: ارائه حمایت‌های مالی غیر ضروری از ایده‌های نخبگان موجب مدفون شدن ایده‌ها در افکار می‎شود، برهمین اساس باید از بودجه کشور که در اختیار بخش‌های خصوصی است برای تجاری سازی استفاده کنیم.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 92 کمک به تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان از ستاد بنیاد نخبگان به سمت بنیادهای استان‌ها سوق پیدا خواهد کرد.

وی تجاری سازی طرح‌های نخبگان را عامل خروج نخبگان از کشور دانست و خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی ایده‌ها زمینه ماندگاری نخبگان را در کشور فراهم و از مسافرت آنان به خارج از کشور جلوگیری می‌کند، در حقیقت کمک‌های حوزه تجاری‌سازی در خروج نخبگان غیرمستقیم است.

الستی از تهیه و تدوین سند راهبردی بنیاد نخبگان کشور خبر داد و گفت: در این سند تمامی راهبردها، دستورالعمل‌ها، پیشنهادات، نیازسنجی‌ها و تمامی مسائل این حوزه بررسی شده و آماده ارائه است و در این جلسه نمونه اولیه آن ارائه می‎شود تا مورد بررسی استان‌ها واقع شود.

این مسئول از انتخاب 48 استعداد برتر در حوزه نخبگان هنری در سال‌جاری خبر داد و گفت: در حوزه هشت‌گانه هنر هر ساله بنیاد هشت نخبه و 48 استعداد برتر هنری را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تدوین آیین‌نامه‌ تجلیل از نخبگان، نخستین دوره تجلیل از نخبگان هنری با حضور ریاست جمهوری در سال گذشته برگزار شد و هم اکنون در حال بررسی پرونده دور دوم از برگزیدن نخبگان هنری هستیم و لیست در حال نهایی شدن است.

چهاردهمین نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با بنیادهای استانی امروز با حضور معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

انتهای پیام/68006/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول